Włoska firma rejsowa Costa Cruises przedłużyła dotychczasową współpracę w zakresie PR z agencją marketingową Travel Advance i mianowała ją swoim oficjalnym przedstawicielem ds. handlu turystycznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Umowa weszła w życie w czerwcu.
Costa Cruises jest już reprezentowana przez Travel Advance w Polsce w zakresie PR od końca 2019 roku, a w Czechach, Słowacji i na Węgrzech od początku 2023 roku. Teraz współpraca została poszerzona.
Travel Advance ma za zadanie wesprzeć armatora w zakresie prezentacji produktu, nawiązywania relacji handlowych, a także innych działań mających na celu wzmocnienie rozpoznawalności marki wśród operatorów i agentów. Dalsze plany obejmują m.in. organizację spotkań promocyjnych dla branży, podróże prasowe oraz szkolenia online.
Costa Cruises to włoska firma z siedzibą w Genui, która jest częścią Carnival Corporation & plc, największej na świecie grupy rejsowej. Od ponad 75 lat statki Costa pływają po morzach świata, zabierając gości do ponad 200 różnych miejsc docelowych. Obecnie flota Costa składa się z 9 statków, wszystkie pływające pod włoską banderą po Morzu Śródziemnym, Europie Północnej, Karaibach, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także oferujących rejsy „Dookoła świata” i „Wielkie rejsy”, w czasie których odwiedza się kilka kontynentów podczas jednego urlopu.
Armator jest mocno zaangażowany w kwestie środowiskowe i dąży do uzyskania zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. W związku z tym firma pracuje nad dalszą poprawą efektywności energetycznej floty i wspieraniem innowacji w infrastrukturze portowej. Armator ma dwa statki - Costa Toscana i Costa Smeralda - napędzane skroplonym gazem ziemnym LNG, który pozwala na znaczne ograniczenie emisji gazów do atmosfery.
Liczba turystów z Polski na pokładach Costa w 2023 roku osiągnęła wyniki sprzed pandemii, armator odnotował wzrost przychodów netto o 10 proc. (w porównaniu z rokiem 2019). Od początku 2024 roku liczba pasażerów z Polski wzrosła o 112 proc. r/r i o 122 proc. pod względem przychodów netto.
Costa obserwuje również rosnącą liczbę nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie pływali statkiem wycieczkowym, oprócz tego, produkt rejsowy jest dobrze znany z wysokiego NPS (Net Promoter Score) wśród klientów, którzy już wcześniej korzystali ze statków wycieczkowych.
Podróżni z regionu Europy Środkowej są młodsi w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, a produkt doskonale pasuje do młodych par (pokolenie millenialsów) i rodzin wielopokoleniowych, a także do osób na emeryturze. MG