Chociaż kryzys związany z COVID-19 jest już za nami, droga do odbudowy branży w Tajlandii nadal jest trudna. W tym roku kraj spadł na 40 miejsce w rankingu krajów turystycznych. To pokazuje, jak ważne jest opracowanie strategii ożywienia gospodarki, w której sektor mógłby odegrać kluczową rolę.
Tajlandia musi zmierzyć się nie tylko z czynnikami zewnętrznymi wpływającymi na kondycję turystyki, ale też wewnętrznymi. Chodzi o niestabilność polityczną, co przekłada się dalej na pogorszenie wizerunku kraju i spadek zaufania głównie wśród potencjalnych turystów z Ameryki Północnej i Europy, pisze portal Tourism Review.
W ostatnich miesiącach władze Tajlandii wprowadziły nowe rodzaje wiz, aby umożliwić dłuższe pobyty różnym kategoriom odwiedzających, w tym przyjeżdżającym na studia, do pracy tymczasowej lub na dłuższe pobyty. Ma to zwiększyć liczbę gości. Co więcej, niedawno przedłużono bezwizowy wjazd uprawniający do pobytów do 60 dni dla obywateli 93 krajów i terytoriów – wcześniej z tego prawa korzystać mogli mieszkańcy 57 państw. To wszystko jak dotąd nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
Oficjalne dane dotyczące turystyki tajskiej za pierwszych sześć miesiący tego roku pokazują, że do kraju przyjechało 17,5 miliona turystów, co stanowi wzrost o 35 proc. rok do roku, ale nadal jest wynikiem poniżej poziomu sprzed pandemii. Większość gości to obywatele Chin i Indii oraz z innych krajów, którzy przyjeżdżają na krótko i dają mniejszy wkład w lokalną gospodarkę. Pieniądze na swoje podróże zostawiają głównie u przedsiębiorców w swoich krajach, gdzie kupują usługi turystyczne.
Tajlandzki Urząd Turystyki (TAT) przedstawił strategię na rok 2025, nazwaną „Wielkim Rokiem Turystyki Tajlandii”, która zakłada pozyskanie 40 mln turystów zagranicznych (plany na ten rok to 39 mln) oraz 220 mln krajowych (200 mln w 2024 roku). Całkowity dochód z turystyki ma wynieść około 3,4 biliona bahtów (94 mld dol. amerykańskich), co oznacza wzrost o 7,5–10 proc. w porównaniu z rokiem 2024.
Jednym z pomysłów na realizację tych celów jest podnoszenie jakości usług turystycznych, co ma być realizowane dzięki badaniom. TAT chce zbierać opinie gości przed, w trakcie i po wyjeździe i na podstawie tych danych podejmować dalsze działania. MG