Region Azji i Pacyfiku staje się poważnym konkurentem na światowym rynku turystyki przyjazdowej. Kraje ASEAN dostrzegają z jednej strony swoją coraz silniejszą pozycję...
... z drugiej potrzebę wypracowania mechanizmów jeszcze lepszego zarządzania turystyką. W 2011 r. region Azji i Pacyfiku odnotował wzrost w ilości przyjazdów na poziomie 4,5 proc., co oznacza, że odwiedziło go nieco poniżej 430 mln osób. Szacuje się, że przy tej dynamice do 2014 r. do krajów Azji i Pacyfiku może przyjechać łącznie 500 mln gości z zagranicy. Głównym celem turystycznym w regionie jest Azja Południowa, do której w 2011 r. wybrało się 80 mln turystów zagranicznych (ponad 25 proc. wszystkich przyjazdów do Azji i niemal 19 proc. wszystkich wizyt z zagranicy w regionie Azji i Pacyfiku). Oczekuje się, że w 2013 r. do państw ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej) przyjedzie 100 mln osób. Podróże wewnątrz regionu będą nadal stanowiły zasadniczą część całego wolumenu przyjazdów (ok. 50 proc.), choć w tym segmencie przyrosty nie rysują się aż tak dynamiczne.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze WT nr 4/2012 (16-29 lutego 2012)
ASEAN TOURISM FORUM
ma za zadanie promować kraje ASEAN (Association of Southeast Asian Nations) jako jeden turystyczny region. Targi odbywają się rokrocznie, bierze w nich udział branża turystyczna z 10 krajów członkowskich ASEAN: Brunei, Kambodży, Indonezji, Laosu, Malezji, Birmy, Filipin, Singapuru, Tajlandii i Wietnamu.
10-15 stycznia, ASEAN Tourism Forum, Manado, Indonezja