Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Izrael kończy z pielgrzymkowym wizerunkiem

Od kilku lat Izrael konsekwentnie promuje się jako kraina nieograniczonych możliwości i wrażeń, skutecznie zrywając z łatką Ziemi Świętej. Z miana wizerunku wiąże się przede wszystkim z chęcią zwrócenia uwagi odwiedzających na różnorakie walory turystyczne, które zatrzymają ich na dłużej.

– Polacy odwiedzają Izrael w kontekście wypraw do Egiptu. Jedno, góra dwudniowe wypady to norma. Naszą ambicją jest zmiana tego stanu rzeczy. Morze Martwe oferuje mnóstwo wspaniałych kurortów, a Ejlat nad Morzem Czerwonym jest jednym z najpiękniejszych miejsc tego typu – mówi Anna Zohar-Żak dyrektor marketingu w Izraelskim Centrum Turystyki w Warszawie. Dodaje, że kartą przetargową w tym regionie jest Tel Aviv, nazywany Nowym Jorkiem regionu. –Zauważalny jest też nowy trend – część turystów świadomie rezygnuje z wyjazdów zorganizowanych i jeździ na własną rękę. To szansa odkrycia miejsc takich jak winnice czy piękna i nieznana północ kraju – dodaje Zohar-Żak. 
     Promocja Izraela jako nowoczesnego państwa, będącego tyglem kulturowym przynosi wymierne korzyści – jesteśmy liczną grupą odwiedzającą ten kraj. W zeszłym roku 120-130 tys. Polaków wybrało ten region jako swoją destynację. Rekord padł w 2010 roku – 110 tys. rodaków odwiedziło Izrael. Zeszły rok nie był łatwy – arabska Wiosna przetaczająca się przez kraje Afryki Północnej spowodowała znaczy spadek turystów o ok. 40 proc. Jednak i tak Polacy są siódmą nacją najchętniej odwiedzającą ten kraj po Amerykanach, Rosjanach, Francuzach, Niemcach, Anglikach i Włochach. 
    Przy rozmachu strony izraelskiej dość blado wypadają polskie działania w zakresie zmiany wizerunku naszego kraju kojarzącego się Izraelczykom przede wszystkim z Holocaustem. Monika Pasiorkowska z POT zwraca uwagę na fakt, że skromny budżet jest poważną przeszkodą w realizowaniu tego celu. – Organizujemy podróże studyjne dla dziennikarzy i touroperatorów z Izraela, nasze ograniczone możliwości pozwalają na zaproszenie jedynie 10 osób rocznie. Podczas tych wizyt goście poznają Polskę z zupełnie innej strony – odwiedzają miejsca związane wyłącznie z kulturą naszego kraju. Staramy się prezentować Polskę, jako kraj mający bogatą i różnorodną historię. Oprócz tego działalność promocyjną koncentrujemy na stronie: www.polin.travel/he, która ma przybliżyć Izraelczykom najpiękniejsze miejsca naszego kraju – dodaje. JJ

2012-02-20 17:04:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Sylwester Gadomski, właściciel biura PoraWakacji.pl w Aleksandrowie Łódzkim  » więcej






Newsletter

»

Zamów newsletter