W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena Lotniska Chopina wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim. Teraz obsługa ma być jeszcze lepsza, a to za sprawą nowych udogodnień dla podróżnych.
W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena stołecznego portu wyniosła 4,60 i wzrosła w porównaniu z wynikiem za pierwszy kwartał (4,57) oraz za drugi w 2023 roku (4,55).
- Wyniki badań pozwalają lotnisku dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych, a także wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie obsługi, bezpieczeństwa i komfortu podróży. Dzięki regularnym analizom opinii pasażerów, możemy utrzymywać wysoki standard obsługi oraz dbać o zadowolenie wszystkich korzystających z naszych usług. Bardzo cieszymy się z ostatnich wyników, to jest potwierdzenie, że nasze działania idą we właściwym kierunku i są dobrze przyjęte przez pasażerów – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A.
Te trendy potwierdzane są również przez niezależne badania, europejskiego stowarzyszenia portów lotniczych – ACI Europe. Nie dość, że wynik Warszawy wzrósł, w drugim kwartale – w przeciwieństwie do tendencji na naszym kontynencie, to jeszcze był wyższy niż średnia europejska.
W ramach podnoszenia jakości usług lotnisko wprowadza dodatkowe udogodnienia. Od 20 sierpnia pasażerowie, którzy ukończyli lub skończą jeszcze w tym roku 70 lat, mogą bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track dostępnej na Lotnisku Chopina w Warszawie. - Z uwagi na rosnący ruch na naszym lotnisku zdarza się, że czas oczekiwania na dojście do kontroli bezpieczeństwa jest wydłużony. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób starszych może być to sporą niedogodnością i trudem. Dlatego, by poprawić ich komfort, zdecydowaliśmy się bezpłatnie udostępnić usługę Fast Track osobom powyżej 70 roku życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu dla seniorów przejście przez nasze lotnisko stanie się łatwiejsze i bezproblemowe - dodaje Adam Sanocki.
W lipcu Lotnisko Chopina oddało do użytku podróżnych pokój wyciszenia. To miejsce, w którym można się skupić się i rozluźnić przed podróżą. Pokój zlokalizowany jest na poziomie 300 terminala, rzadziej użytkowanym przez pasażerów, co gwarantuje ciszę. W pomieszczeniu znajdują się wygodna pufa i miękka wykładzina. Miejsce zdobią neutralne plakaty powieszone na ścianach i lampa zapewniająca klimatyczne światło. - Zdajemy sobie sprawę, że dla pasażerów źle znoszących przebywanie w tłumie, w hałasie, a dodatkowo nierzadko przeżywających stres związany z podróżą lotniczą, przeprawa przez lotnisko to nie lada wyzwanie dla ich psychiki. Właśnie dla nich, powstał pokój wyciszenia, w którym w spokoju, w samotności, bez niepotrzebnych bodźców można się odprężyć, zrelaksować oraz odreagować i ochłonąć przed dalszą podróżą – tłumaczy Adam Sanocki.
Do pokoju z niższych poziomów terminala dostać można się zarówno windą, jak i zlokalizowanymi w pobliżu schodami ruchomymi. Tuż przy pomieszczeniu znajdują się toalety. Pokój do dyspozycji pasażerów dostępny jest codziennie przez całą dobę. MG