Na zaproszenie Związku Gmin Jurajskich od 24 do 26 sierpnia na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej gościli przedstawiciele mediów turystycznych. Motywem przewodnim wyjazdu był projekt Jurajski Certyfikat Jakości, realizowany przez związek od 2021 r.
Certyfikat dostają firmy kultywujące szeroko pojętą „jurajskość”, np. lokalne tradycje czy rzemiosło, a przy tym dbające o wysoki poziom usług. Wedle założeń pomysłodawców certyfikat ma także promować jurajską markę turystyczną i integrować branżę turystyczną działającą na obszarze Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
Dziennikarze odwiedzili 19 miejsc nagrodzonych certyfikatem (a jest ich w sumie 46). Mogli przy tym spróbować swoich sił m.in. we wspinaczce skałkowej, pokonać tor przeszkód w parku linowym, spłynąć kajakiem początkowym odcinkiem Warty, własnoręcznie stworzyć ozdoby z łyka osikowego czy skosztować jurajskich specjałów, takich jak rzemieślnicze sery, kiszonki, pstrągi i wina z lokalnych winnic, a także odwiedzić słynne jurajskie zabytki, w tym jaskinie i obronne zamki.
Więcej o Jurajskim Certyfikacie Jakości w październikowym numerze „Wiadomości Turystycznych”. NEL