Jak bezbłędnie stosować promocje
Prezentując ofertę cenowych zniżek na wyjazdy na stronach internetowych, warto zrobić to tak, aby nikt nie mógł zarzucić organizatorowi, że wprowadza w błąd klientów. Na co szczególnie uważać?
Po przejrzeniu stron internetowych i katalogów prezentowanych on-line i prześledzeniu orzecznictwa wytypować można kilka powtarzających się błędów w prezentowaniu cenowych promocji (zarówno jeśli chodzi o wyjazdy letnie, jak i zimowe). Choć ze względu na wielość przepisów, teoretycznie można zrobić ich sporo, ograniczymy się do omówienia tych najczęściej spotykanych.
W celu dokonania promocji sprzedaży stosuje się różnorodne zestawy narzędzi, których celem jest spowodowanie szybszych i większych zakupów określonych usług. Ogólną zasadą jest, że każdy komunikat musi być skonstruowany tak, aby nie powodował wprowadzenia w błąd przeciętnego konsumenta. Oczywiście niedopuszczalne jest podawanie informacji nieprawdziwych. Ale nie tylko takie działania są zakazane. JT
ZIMOWE I LETNIE PROMOCJE - ZAPAMIĘTAJ CZEGO NIE WOLNO
1. Tworzyć komunikatów, które wprowadzają w błąd przeciętnego konsumenta.
2. Planować akcji marketingowych, które są nieproporcjonalnie duże w porównaniu z ilością posiadanych wycieczek (lub innych usług).
3. Ograniczać możliwość reklamowania wycieczek kupionych po obniżonej, promocyjnej cenie.
4. Prezentować określonych usług jako "gratis", "darmowy", "bezpłatny" lub w podobny sposób, jeżeli konsument musi uiścić jakąkolwiek należność.
5. Przekreślać ceny, która nie była ceną dotychczasową (np. ceny fikcyjnej).
6. Prezentować uprawnień przysługujących konsumentom z mocy prawa, jako cechy wyróżniające ofertę przedsiębiorcy.
7. Twierdzić, że produkt będzie dostępny jedynie przez bardzo ograniczony czas lub, że będzie on dostępny na określonych warunkach przez bardzo ograniczony czas, jeżeli jest to niezgodne z prawdą.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze WT nr 5/2012 (1-15 marca 2012)
2012-03-09 16:36:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»