2 października 2024r. w Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się Konferencja inaugurująca rozpoczęcie prac nad wzmocnieniem Turystycznej Marki Kraszczady, zorganizowana przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Miasto Krasnystaw, Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie oraz Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego Województwa Lubelskiego.
Turystyczna Marka Kraszczady to projekt mający na celu promocję Powiatu Krasnostawskiego, powstały z inicjatywy dr hab. Marcina Szewczaka, prof. KUL, będącego obecnie Członkiem Zarządu Województwa Lubelskiego. Najważniejszą ideą realizowanego przedsięwzięcia jest budowa świadomości znaczenia współpracy pomiędzy podmiotami branży turystycznej, właścicielami/zarządcami atrakcji turystycznych w powiecie krasnostawskim dla zwiększenia liczby turystów odwiedzających ten obszar.
Spotkanie zgromadziło przedstawicieli samorządów, instytucji publicznych, lokalnych przedsiębiorców oraz ekspertów w dziedzinie turystyki. W konferencji wzięli udział pracownicy i przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie, Rady Powiatu Krasnostawskiego,Urzędu Miasta Krasnystaw, Rady Miasta Krasnystaw, Urzędu Miasta i Gminy Izbica, Urzęgu Gminy Fajsławice, Urzęgu Gminy Rudnik, Urzędu Gminy Siennica Różana, Urzędu Gminy Kraśniczyn, Urzędu Gminy Krasnystaw, Urzędu Gminy Żółkiewka, Urzędu Gminy Gorzków, Urzędu Gminy Łopiennik Górny, Krasnostawskiego Domu Kultury, Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych, Lokalnej Organizacji Turystycznej “Krasnystaw - Wrota Roztocza”, Muzeum Regionalnego w Krasnymstawie, Gminnego Ośrodka Kultury w Fajsławicach, MOSiR Krasnystaw, PTTK O. Krasnystaw, Lokalnej Grupy Działąnia “Krasnystaw PLUS” i Hotelu Rapa w Krasnymstawie.
Podczas wydarzenia nakreślono m.in. harmonogram działań na rzecz rozbudowy marki Kraszczady i przeprowadzenie analizy podmiotów i atrakcji turystycznych w Powiecie Krasnostawskim. Uznając wspólny potencjał turystyczny obszaru powiatu krasnostawskiego, świadomi potrzeby zrównoważonego rozwoju oraz promocji regionu, uczestnicy konferencji złożyli podpisy na deklaracji w sprawie podjęcia wspólnych działań na rzecz stworzenia Turystycznej Marki Kraszczady.