Egipt pociągnął sezon zimowy
Ten sezon zdecydowanie należał do touroperatorów oferujących rozbudowaną ofertę letnią. Rainbow Tours odnotował wzrost na poziomie 23 proc. Sprzedaż Itaki urosła o 10 proc. Hitami sezonu okazały się Egipt, Wyspy Kanaryjskie i Kenia.
Na nartach, mimo słabego początku sezonu, też można było zarobić. Sposób na to znalazł Alpetour, który odnotował 30 proc. wzrost sprzedaży.
To, jak zachowywał się rynek w sezonie zima 2011/2012, najlepiej obrazuje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki (PZOT), oparty na danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX, używanego przez ponad połowę agentów sprzedających wyjazdy touroperatorów.
Z danych raportu wynika, że w badanym okresie od 1 listopada do chwili obecnej skumulowana sprzedaż czarterowych imprez samolotowych, stanowiących niemal 75 proc. całej oferty zimowej, wzrosła o 10 proc. – Dojazd na imprezy narciarskie samolotem stanowi niszę, zatem możemy wnioskować, że wzrost czarterowych imprez lotniczych, to jest wzrost wyjazdów do tych najbardziej popularnych destynacji letnich w zimie, którymi są: Egipt na pierwszym miejscu, a na drugim Wyspy Kanaryjskie – mówi Krzysztof Piątek, prezes PZOT.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze WT nr 6/252 (16-31 marca 2012)
REZERWACJE
6,6 proc. o tyle wzrosły obroty biurw porównaniu do sezonu Zima 2010/2011
SAMOLOT
10 proc. to wzrost sprzedaży czarterowych imprez samolotowych w porównaniu z zeszłym rokiem według raportu PZOT
KLIENCI
30 tys. to liczba klientów, jaka skorzystała z oferty zimowej Rainbow Tours na 1,5 miesiąca przed końcem sezonu
DOJAZD WŁASNY
30,4 proc. o tyle spadła sprzedaż imprez z dojazdem własnym według raportu PZOT
FAKTY W sezonie zimowym najlepiej sprzedała się oferta letnia. Rainbow Tours odnotował 23-proc. wzrost sprzedaży, a Itaka 10-proc. Sezon był wyjątkowo ciężki dla touroperatorów oferujących imprezy narciarskie. Za główne przyczyny uważa się brak śniegu i wzrost ceny ropy, a także osłabienie złotego.
PODSUMOWANIE Na wielkość sprzedaży imprez w tym sezonie miało wpływ dużo czynników zewnętrznych. Osłabione w poprzednim roku destynacje, takie jak Egipt, po ustabilizowaniu się sytuacji politycznej odzyskują swoją dawną popularność. Warunki pogodowe, które opóźniły sezon narciarski w Europie, miały przełożenie na słabą
sprzedaż w tym sezonie.
2012-03-23 16:34:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»