Niemiecka Centrala Turystyki chce mocniej promować Niemcy w Indiach. To rynek o dużej sile nabywczej – w latach 2008-2019 wydatki na podróże tamtejszych mieszkańców wzrosły o 17 proc. rocznie, czyli czterokrotnie więcej niż wynosi średnia dla świata.
Prognozy mówią, że do 2027 roku ruch z Indii zwiększy się o 230 proc. wobec 2019 roku, pisze niemiecki portal branżowy Reise vor-9. To dla DZT powód, by mocniej zaistnieć na tamtejszym rynku, szczególnie, że w 2023 roku goście z Indii wykupili w sumie 826 tysięcy noclegów w hotelach i pensjonatach. To o 33 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z różnych analiz wynika, że rynek turystyki wyjazdowej w Indiach rozwija się najszybciej spośród krajów azjatyckich, a do końca tej dekady turyści ci zrealizują rocznie 1,6 miliona noclegów w samych Niemczech. Według IPK International łączne przychody z tytułu przyjazdów tamtejszych gości do Niemczech wyniosły w 2023 roku 900 mln euro.
DZT chce rozszerzyć swoją działalność rynkową na subkontynencie. Od dwóch dekad pracuje na rynku indyjskim z jedną z tamtejszych agencji marketingowych. Teraz działania mają być zintensyfikowane - w maju 2025 roku planowany jest między innymi wyjazd delegacyjny „GNTB India Digital Travel Knowledge Tour” z udziałem top menedżerów z niemieckiej branży turystycznej. MG