Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Polacy chętnie jeżdżą na jarmarki świąteczne



2 na 3 Polaków odwiedziło jarmark świąteczny w ciągu ostatnich lat – pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez SW Research dla Leonardo Hotels Polska. Najczęściej był to targ we własnym mieście, ale nie brakuje osób wyjeżdżających gdzieś dalej. Do odwiedzania tych miejsc najbardziej zachęca ich niezwykła atmosfera i dekoracje.

Badanie ujawniło, że 24 proc. respondentów wybrało się na jarmark raz, 38 proc. – kilka razy, a 3 proc. – kilkanaście razy. Podobną liczbę odwiedzin odnotowujemy zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, przy czym zdecydowanie dominuje grupa osób powyżej 50 roku życia. Najczęściej na jarmarki świąteczne wybierały się osoby zamieszkujące miejscowości o wielkości od 20-200 tys. mieszkańców.

Dane pokazują, że przeważnie spędzamy w takim miejscu kilka godzin – taki czas zadeklarowało 70 proc. badanych. Co piąta osoba przeznacza na wizytę cały dzień, a niemal co dziesiąta (8 proc.) weekend lub kilka dni. Na dłuższe wizyty zdecydował się 1 proc. respondentów. Ostatnie liczby pokazują, że wśród Polaków są osoby zainteresowane specjalnymi wyjazdami na jarmarki świąteczne.

Jak pokazują deklaracje respondentów, Polacy rozważają wizytę na jarmarkach w całym kraju. Respondenci najczęściej decydowali się na odwiedzenie jarmarku w swoim mieście (60 proc.), niemal co druga osoba (46 proc.) w innym mieście na terenie Polski, a 15 proc. uczestniczyło w jarmarkach za granicą.

Czynnikiem, który w zdecydowanie największym stopniu zachęca respondentów do odwiedzenia jarmarków świątecznych jest panująca tam atmosfera i dekoracje (56 proc.). Badani rzadziej zwracają uwagę na smaczne jedzenie i napoje (16 proc.), możliwość zrobienia zakupów świątecznych (15 proc.) czy poznania lokalnych tradycji (13 proc.). We wskazaniu na pierwszą z atrakcji ewidentna jest różnica pomiędzy kobietami i mężczyznami: atmosfera i dekoracje są istotne dla ok. 62 proc. kobiet, ale jedynie dla ok. 47 proc. mężczyzn.

Osoby odwiedzające jarmarki najczęściej łączą tę aktywność ze spotkaniami z przyjaciółmi i rodziną (54 proc.) oraz zwiedzaniem miasta (47 proc.). Wśród pozostałych czynników wymieniono nocleg w wyjątkowym hotelu oraz koncerty lub inne wydarzenia kulturalne. Niebagatelną kwestią są oczywiście finanse. Czterech na dziesięciu respondentów (43 proc.) odwiedzających jarmarki jest skłonnych przeznaczyć średnio na wizytę, w tym zakupy i ewentualne koszty związane z podróżą i noclegiem, kwotę nie wyższą niż 200 zł na osobę. Trzech na dziesięciu badanych wydaje od 201 zł do 400 zł, a 15 proc. respondentów przeznacza od 401 do 600 zł. Nieco częściej niż co dziesiąta osoba (12 proc.) jest skłonna wydać wyższą sumę pieniędzy. MBG

2024-11-14 06:04:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter