Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


POLSKA

Poland Soul Travel przyciągnęła do Polski Austriaków i Szwajcarów



Poland Soul Travel, kampania realizowana wspólnie przez zagraniczny ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej kierowany przez Marcina Płachno oraz agencję oLIVE media, zdobyła główną nagrodę w kategorii „Sport, turystyka, hotelarstwo” w 4. edycji prestiżowego konkursu PR Wings.

Celem kampanii była promocja Polski wśród turystów z Austrii i Szwajcarii, w duchu turystyki slow.

Nagroda za najlepszą kampanię w kategorii „Sport, turystyka, hotelarstwo”, została wręczona w środę 13 listopada na gali PR Wings 2024 w warszawskim Hotelu Belotto. Poza POT i oLIVE media, wśród nagrodzonych przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) znaleźli się m.in. Provident, mBank, Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Autopay i Profeina.

- Ta nagroda jest dowodem na to, że mamy wspaniały produkt – jakim jest Polska i jej turystyczny potencjał – naszym zadaniem jest wybrać właściwą strategię promocji i skutecznie ją zrealizować. Postawiliśmy na turystę aktywnego, poszukującego, świadomego ekologicznie i otwartego na poznanie regionów poprzez bezpośredni kontakt z ich rdzennymi mieszkańcami – mówi inicjator kampanii, Marcin Płachno. Jak dodaje, głównym walorem Poland Soul Travel była komplementarność – działania promocyjne były realizowane na wielu platformach społecznościowych, poprzez influencer marketing, współpracę z mediami branżowymi, a także akcje outdoorowe oraz eventowe.

Kampania powstała w 2022 z inicjatywy Marcina Płachno, ówczesnego dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu (obecnie kierującego ośrodkiem w Berlinie). Jej pierwsza edycja zakończyła się sukcesem w postaci artykułów w mediach branżowych, relacji popularnych blogerów z Austrii i Szwajcarii z podróży po Polsce i łącznym zasięgiem około trzech milionów użytkowników. Druga odsłona kampanii, zakończona w maju 2024 roku, przebiła ten wynik ponad dwukrotnie (zasięg na poziomie niemal 8 milionów).

W ramach Poland Soul Travel kampanii zorganizowano 23 podróże studyjne dla dziennikarzy i influencerów, stworzono 13-odcinkowy podcast o Polsce oraz rozwinięto obecność w mediach społecznościowych, gdzie profile śledzi ponad 30 tysięcy użytkowników. Szczególnym sukcesem okazała się współpraca z platformą Komoot, dzięki której 35 milionów użytkowników tej aplikacji mogło poznać najciekawsze trasy rowerowe w Polsce.

Promocję kampanii uzupełniały także indywidualne aktywności sportowe Marcina Płachny. Urzędnik w 2023 roku przejechał na rowerze z Wiednia do Krakowa (zasięg materiałów na TikToku 500 tys.), z Zurychu do Wrocławia (zasięg na TikToku 600 tys.), a w 2024 roku – w jeden dzień z Berlina do Poznania (zasięg na TikToku 1,1 mln).

Ze strony ZOPOT Wiedeń kampanią zajmowali się Agnieszka Kiewicz, Krzysztof Żwirski, Miłosz Wiercioch, Maciej Zygmunt oraz Tomasz Żaczyk, a z ramienia oLIVE media realizowali ją Jessica Grabowska, Olga Sudoł oraz Maciej Deja. MBG

2024-11-15 06:40:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter