Rośnie świadomość ekologiczna klienta
Ekologia może przysłużyć się turystyce. Potwierdza to najnowszy raport „Turyści a Natura 2000” podsumowujący badania przeprowadzone w ramach projektu „Szerokie wody Natury 2000”. Wynika z niego, że umiejętny marketing walorów przyrodniczych może spowodować wzrost znaczenia turystyki przyrodniczej.
Ekoturystyka wciąż jest marginesem działalności turystycznej. Wpływy z jej organizowania stanowią zaledwie 3-5 proc. w gigantycznych obrotach finansowych turystycznego rynku światowego. Jednak jeśli połączy się edukację w zakresie walorów środowiska naturalnego Polski z pobudzeniem zainteresowania przedstawicieli branży rozwijaniem produktów tego typu turystyki, znaczenie ekoturystyki może zdecydowanie się zwiększyć. Zainicjowany przez Instytut na rzecz Ekorozwoju projekt „Natura 2000” ma na celu objęcie ochroną terenów najważniejszych dla zachowania zagrożonych gatunków. Z danych raportu wynika, że 69 proc. osób przebywających na wczasach w miejscowościach słynących z produktów turystyki przyrodniczej było świadomych regionalnych walorów przyrodniczych. Świadomość ekologiczna dorosłych Polaków wzrasta, gdyż o wyborze konkretnych miejsc decydowała głównie: piękna przyroda (63 proc.) i spokój (48 proc.), a wydarzenia artystyczno-kulturalne i atrakcje dla dzieci znalazły się na dalszych pozycjach.
>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze WT nr 7/253 (1-15 kwietnia 2012)
FORMA ORGANIZACJI WYPOCZYNKU OSÓB ANKIETOWANYCH W RAPORCIE "TURYŚCI A NATURA 2000"
samodzielny wyjazd
wyjazd zorganizowany przez zakłady pracy
inny organizator
BADANIE “TURYŚCI A NATURA 2000” POKAZUJE, że wiele osób indywidualnie organizuje krajowe wyjazdy wakacyjne. Grupa ta jest jednocześnie wrażliwa na walory przyrodnicze i kieruje się nimi wybierając miejsce wypoczynku. Jest to więc spora grupa targetowa dla touroperatorów, jeśli ci przy gotują ofertę wyjazdu w rejony bogate w walory przyrodnicze.
2012-04-11 16:52:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»