W grudniu Polacy postawią nie tylko na kierunki europejskie, ale również bardziej egzotyczne, zwłaszcza w Azji, która w tym roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów portalu Kiwi.
Polacy maksymalnie wykorzystują świąteczne dni, aby wydłużyć swoje wakacje. W tym roku szczyt podróży odnotowano m.in. w tygodniach takich, jak 22 i 29 kwietnia, kiedy to dni wolne od pracy wypadały w środku tygodnia i pozwalały na solidny, kilkudniowy urlop. Podobny szczyt przypadnie na świąteczny tydzień, zaczynający się w poniedziałek 23.12. Boże Narodzenie wypada w środku tygodnia, co umożliwia wydłużenie odpoczynku do niemal dwóch tygodni.
Analiza portalu pokazuje, że 35 proc. podróżujących z Polski we własnym zakresie wybiera loty przesiadkowe w głównych portach lotniczych, takich jak Mediolan, Londyn, Rzym, Oslo, Kopenhaga, Barcelona, Budapeszt, Sztokholm, Madryt.
Anulowane i opóźnione loty to najczęstsze zmartwienia podróżujących. Wyniki badań* konsumenckich przeprowadzonych wśród respondentów z Polski wskazały, że największymi czynnikami stresogennymi są również zgubienie bagażu (38,4 proc.), znalezienie jak najkorzystniejszego cenowo połączenia do miejsca docelowego (33,9 proc.), brak wszystkich niezbędnych informacji lub dokumentów dotyczących podróży (32 proc.), a także brak zwrotu pieniędzy w przypadku odwołanego lotu (28 proc.). Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał.
W odpowiedzi na najczęstsze bolączki firma wprowadziła Gwarancję Kiwi.com, która w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu zapewnia klientom zwrot kosztów w postaci kredytu na rezerwację alternatywnej trasy bez czekania na odszkodowanie od linii lotniczej.
- Zakłócenia w podróży mogą zamienić ekscytującą podróż w stresujące doświadczenie. W Kiwi.com jesteśmy zobowiązani do rozwiązywania tych problemów dla naszych klientów. Dzięki Gwarancji Kiwi.com zapewniamy podróżnym narzędzia i wsparcie, których potrzebują, aby cieszyć się płynną i bezpieczną podróżą” — mówi Michael Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com. MG