Władze Kopalni Soli „Wieliczka” podsumowując poprzedni rok, stwierdziły, że był udany pod względem frekwencji i realizacji celów strategicznych. Małopolską atrakcję odwiedziło około 1,73 mln turystów, o 14 proc. więcej niż w roku poprzednim. – Plan ruchu turystycznego zrealizowaliśmy na poziomie 101 proc. – ocenił Marian Leśny, prezes zarządu Kopali Soli „Wieliczka” cytowany przez portal krknews.pl. Ustanowiony wynik odpowiada prawie 93 proc. wolumenu ustanowionego w rekordowym 2019 r. W tym roku według optymistycznych prognoz wynik powinien się poprawić o około 5 proc.
Najpopularniejszą atrakcją Kopalni była Trasa Turystyczna, którą przebyło 1,69 mln osób, o 13 proc. więcej niż w 2023 r. Na trasie obsłużono 55,5 tys. grup złożonych głównie z turystów indywidualnych. Tężnię Solankową odwiedziło prawie 215 tys. osób (+38 proc.), a Trasę Górniczą – 35 tys. (+34 proc.) – przebyło ją w sumie 2,8 tys. grup.
62 proc. odwiedzających stanowili goście z zagranicy, z czego 86,2 proc. to Europejczycy (głównie Wielka Brytania, Włochy, Francja. Odwiedzający z tych krajów stanowili 38 proc. obcokrajowców). MO, foto Pixabay.com