Raport instytutu badawczego Greckiej Konfederacji Turystycznej (SETE) przeanalizował wyniki oceny hoteli w Grecji, na Cyprze, w Hiszpanii, Włoszech, Francji i Turcji. Grecja wyłoniła się jako lider z 87-procentowym wskaźnikiem zadowolenia, wyprzedzając swoich konkurentów.
Analiza, która skupiła się na sezonie letnim (kwiecień-październik 2024 rok), pokazała, że goście najbardziej docenili greckie hotele za jakość usług (90 proc.) i czystość (92 proc.). Jednak kategoria „pokoje” i stosunek jakości do ceny uzyskały nieco niższe wyniki, odpowiednio 86 proc. i 87 proc., pisze portal Greek Travel Pages.
Goście pozytywnie oceniali przede wszystkim usługi kulinarne – głównie ofertę śniadaniową. Do gustu przypadł im również poziom udogodnień i jakość obsługi, wysoko oceniana była czystość, choć pojawiały się komentarze o problemach z higieną.
Z drugiej strony, negatywne opinie dotyczyły głównie jakości napojów, problemów technicznych, takich jak klimatyzacja, oraz wyzwań operacyjnych w szczycie sezonu.
Wszystkie kierunki mogły pochwalić się ocenami na poziomie ponad 80 proc., ale liderami w tym względzie były Cyklady i Epir. Te regiony, charakteryzujące się mniejszymi hotelami o wyraźnym charakterze regionalnym, wykazały się odpornością i wysoką jakością oferty. Z kolei Wyspy Jońskie i Attyka , choć nadal wypadły dobrze, otrzymały najniższe noty, mimo że oba regiony uzyskały wskaźnik powyżej 80 proc. Epir i Macedonia Zachodnia otrzymały ocenę na poziomie 96 proc. w odniesieniu do czystości i 91 proc. przy stosunku jakości do ceny. Attyka odnotowała najniższą ogólną ocenę na poziomie 84 procent. MG