Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BIURA

eSky chwali się sprzedażą pakietów dynamicznych

Styczeń 2025 r. był rekordowy dla Grupy eSky pod względem sprzedaży oferty Wakacje i City Break: liczba klientów obsłużonych w ramach pakietów turystycznych potroiła się w skali roku (+287 proc. r/r) i osiągnęła poziom blisko 17 tys. osób w ciągu jednego miesiąca. Wartość zrealizowanych transakcji zbliżyła się do poziomu ponad 27 mln zł. To wynik z wyłączeniem klientów Thomas Cook, który został częścią Grupy eSky we wrześniu 2024 roku.

– Dla obecnych klientów podróż nie ogranicza się tylko do przelotu. Coraz częściej jest to również obcowanie z kulturą i lokalnymi społecznościami, a także sposób na zadbanie o swój dobrostan – mówi Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w Grupie eSky. To właśnie dlatego eSky ewoluuje z brokera biletów lotniczych w kierunku internetowego biura podróży, a pakiety dynamiczne pozwalają zaspokoić rosnące oczekiwania współczesnych podróżników. Ci zaś szukają spersonalizowanych i elastycznych rozwiązań, a także możliwości dopasowania wyjazdu do konkretnych potrzeb, doceniając dowolność w wyborze terminów, długości pobytu, kierunków i obiektów noclegowych. - Szeroki wybór i atrakcyjne ceny łączymy z wygodnym procesem rezerwacji i wieloma metodami płatności, a wszystko to z ochroną Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego – podkreśla dyrektor.

Największe wzrosty firma zawdzięcza polskiemu rynkowi: w styczniu 2025 r. odpowiadał on za 81 proc. klientów Grupy, którzy zarezerwowali podróż w formie pakietu dynamicznego. W przypadku Polski liczba takich użytkowników w styczniu zwiększyła się o 530 proc. r/r do niemal 14 tys. osób.

W rozwoju produktu pakietowego Grupa eSky kładzie duży nacisk na segment wakacyjny, gdzie wyjazdy charakteryzują się dłuższym pobytem, większą liczbą osób per pakiet turystyczny, jak również większym zapotrzebowaniem na usługi dodatkowe w porównaniu z kilkudniowymi wypadami typu city break. Generują więc większy obrót i wyższą marżę, a zmianę w stosunku do 2024 roku wyraźnie widać w danych: rok temu w styczniu odsetek osób podróżujących w ramach oferty Wakacje wynosił 38 proc. łącznej liczby podróżnych rezerwujących pakiety Lot+Hotel. Ci klienci odpowiadali wówczas za 51 proc. obrotu generowanego łącznie z całej sprzedaży oferty. Z kolei już w pierwszym miesiącu 2025 roku każda z tych kategorii urosła odpowiednio o 6 i 5 p.p. r/r. – W styczniu 2025 r. na polskim rynku obsłużyliśmy 639 proc. więcej osób w przypadku Wakacji (6 tys. osób) i 464 proc. więcej klientów w przypadku City Break (7,7 tys. osób). Pokazuje to, że klientom podobają się nasze rozwiązania, a dzięki ofercie pakietowej już w zeszłym roku weszliśmy do pierwszej dziesiątki największych touroperatorów w Polsce – zauważa Jarosław Grabczak.

Warto dodać, że wśród podróżujących na wakacje w formule lot plus hotel wyjazdy rodzinne występują częściej niż w przypadku city breaków: na dłuższe urlopy z dziećmi wyjeżdża 27 proc. klientów eSky.pl, podczas gdy w krótkich zagranicznych wypadach towarzyszą one dorosłym

już tylko w 14 proc. wyjazdów. – Wiemy, że różne segmenty klientów szukają zupełnie różnych doświadczeń: jednym zależy na ciepłym morzu, piaszczystej plaży i hotelu z udogodnieniami dla całej rodziny, drudzy zaś potrzebują więcej aktywności i rozrywki w miejskim krajobrazie, a trzeci chcą spędzić jak najwięcej czasu w otoczeniu natury. Pakiety dynamiczne dają nam na tyle dużo elastyczności i możliwości personalizacji oferty, że jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby użytkowników z każdego segmentu – podkreśla Grabczak.

Wakacje w opcji lot plus hotel polscy użytkownicy najchętniej rezerwują na Malcie, w Hiszpanii i na Cyprze. Kolejno plasują się Grecja, Włochy i Portugalia, a pierwszą siódemkę zamyka Chorwacja. Na city breaki wybieramy podobne kierunki, choć w nieco innej kolejności: prym wiodą Włochy, Malta i Hiszpania. Tuż po nich znajdują się Grecja, Cypr, Francja i Portugalia. MG

2025-02-18 16:53:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter