Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


RYNEK

Dwie trzecie Brytyjczyków wybiera transport lotniczy



62 proc. Brytyjczyków potwierdza, że na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy leciało samolotem. To najwyższa wartość od 2016 roku, kiedy tamtejszy Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął prowadzenie tego badania.

Brytyjski ULC przeprowadził badanie na próbie 3500 osób, w którym zapytał o to, czy korzystają z samolotów i jakie są ich wrażenia z podróży, pisze portal Travel Weekly. - „Tegoroczne wyniki potwierdzają zmiany w profilu demograficznym osób, które niedawno podróżowały samolotem, zaobserwowane w ubiegłym roku. Są znacznie młodsze niż przed pandemią” – czytamy w podsumowaniu. Z badania wynika, że ogólne zadowolenie z podróży wzrosło do najwyższego poziomu od czasu sprzed pandemii, a 84 proc. konsumentów było ogólnie zadowolonych z wrażeń podczas ostatniego lotu. Jeśliby rozłożyć podróż lotniczą na elementy, okazałoby się, że najwięcej satysfakcji daje sam fakt rezerwowania lotu, chociaż większość konsumentów chciałaby uzyskać więcej informacji na temat samych kosztów. I właśnie te ostatnie są powodem, dla którego 38 proc. osób nie korzystało w ostatnim czasie z samolotów. Jedynie 7 proc. podało za przyczynę względy środowiskowe. - „Ograniczenia budżetowe są zdecydowanie najczęściej podawanym powodem nieodbycia lotu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dwie piąte konsumentów podało to jako czynnik decydujący” – napisano raporcie. Osoby w wieku 55 lat i starsze znacznie rzadziej wskazują na powody budżetowe jako powód rezygnacji niż młodsi konsumenci, a znacznie częściej wymieniają powody zdrowotne lub związane z niepełnosprawnością, długie kolejki i obawy o zakłócenia i/lub odwołanie rejsu.

Badanie pokazało również, że większość konsumentów nie wierzy, że branża czyni wysiłki na rzecz obniżenia taryf i większej dbałości o środowisko. - „Obawy o środowisko są powszechne, ale stosunkowo niewielu konsumentów jest skłonnych latać mniej lub płacić więcej, aby zrekompensować negatywny wpływ podróży lotniczych na klimat. Konsumenci postrzegają płacenie za działania proekologiczne jako obowiązek linii lotniczych, a nie swój własny. Młodszym konsumentom wyraźnie zależy na wpływie lotnictwa na środowisko, ale wyniki sugerują, że przystępność cenowa lotów może mieć dla nich większe znaczenie” – twierdzą autorzy.

Trzech na dziesięciu Brytyjczyków spodziewa się, że będzie latać więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a tylko 9 proc. uważa, że takich podróży odbędzie mniej. Osoby młode (w wieku 18–34 lat) niemal dwukrotnie częściej niż te w wieku 55 lat i starsze przewidują wzrost liczby podróży lotniczych w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami. MG

2025-02-19 07:31:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter