Hiszpański Instytut Turystyki Turespaña był gościem warsztatów zorganizowanych przez TUI Poland w całości poświęconych Hiszpanii. Na spotkaniu pojawiło się ponad 150 agentów oraz przedstawiciele sieci hotelowych, a także podmiotów zajmujących się promocją turystyki, takich jak Turismo de Andalucía i Turismo de Cádiz, którzy mieli okazję zaprezentować swoją ofertę i wesprzeć komercjalizację swoich produktów.
Turespaña otworzyła własne stoisko informacyjne, oferując materiały na temat głównych hiszpańskich destynacji. Radca ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii, Claudio Andrade przedstawił najnowsze dane dotyczące polskiej turystyki do Hiszpanii, podkreślając jej znaczący wzrost w ostatnich latach. Poza tym omówił niektóre z najważniejszych wydarzeń turystycznych w Hiszpanii w 2025 r., jak mecz NFL na stadionie Santiago Bernabéu, Motocyklowe Grand Prix Hiszpanii w Jerez czy obchody słynnych świąt w rodzaju Las Fallas w Walencji czy Karnawału na Wyspach Kanaryjskich. Goście mieli również okazję osobiście zapoznać się z programem szkoleniowym Spain Specialist skierowanym do agentów turystycznych, dzięki któremu, korzystając szerokiej gamy kursów, mają możliwość uzyskania certyfikatu eksperta w dziedzinie Hiszpanii.
Podczas wydarzenia odbyła się także promocja nowej trasy czarterowej TUI między Warszawą a Jerez, która będzie realizowana od kwietnia do października. Dzięki temu nowemu połączeniu polscy turyści będą mieli łatwiejszy dostęp do rejonu Kadyks - Costa de la Luz, oferującemu spektakularne plaże, zabytkowe miasta, parki przyrody i słynną andaluzyjską kuchnię.
Polska umacnia swoją pozycję kluczowego rynku dla Hiszpanii – w zeszłym roku kraj odwiedziło 2,44 mln naszych turystów. Okazuje się, że jesteśmy również (w porównaniu z innymi rynkami europejskimi) liderami pod względem średnich dziennych wydatków – przeciętnie na dzień przeznaczamy 189 euro, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej (dane EGATUR, przygotowane przez hiszpański Narodowy Instytut Statystyczny). MG
Hotel Radisson Warszawa, 21 lutego 2025 rok