Przedstawiciele visitBerlin zaprosili dziennikarzy na konferencję, podczas której podsumowali 2024 r. i przybliżyli plany promocyjne na ten rok.
Catarina Erceg odpowiedzialna za promocję na rynkach m.in. Europy Centralnej, poinformowała, że w ubiegłym roku stolicę Niemiec odwiedziło ponad 12 mln turystów, którzy wygenerowali w sumie 30 mln noclegów. Polaków odnotowano ponad 288 tys., co dało nam 5. miejsce wśród krajów europejskich najliczniej odwiedzających metropolię. Spędzili w Berlinie 633 tys. nocy (+4 proc. rdr.).
W ubiegłym roku Berlin przyciągał do siebie m.in. kibiców piłki nożnej i uczestników obchodów 35-lecia upadku muru berlińskiego. W tym roku chce przyciągnąć miłośników kultury. Erceg przypomniała, że w 2025 r. Berlin świętuje m.in. 200-lecie Wyspy Muzeów, 35-lecie East Side Gallery, czyli galerii mieszczącej się na ponadkilometrowym odcinku muru berlińskiego, 50-lecie Galerii Berlińskiej oraz 25-lecie C/O Berlin. Jubileuszom tym będzie towarzyszyć szereg wydarzeń.
2025 minie również pod znakiem nowości. Np. w Wielkanoc nastąpi otwarcie „Strefy Tima Raue” w obrotowej restauracji w berlińskiej wieży telewizyjnej. W listopadzie Cirque du Soleil będzie wystawiał swój pierwszy stały pokaz w Europie w Theater am Potsdamer Platz: „Alizé”. Również jesienią Friedrichstadt-Palast zaprezentuje swoje nowe Grand Show „Blinded by Delight”. MO, foto MO