Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


LINIE LOTNICZE

Emirates wprowadzają na pokład nowy sprzęt medyczny



Ponad 2,4 mln dol. zainwestowały linie Emirates Airlines na opracowanie wspólnie z Parsys nowego urządzenia, które zostanie wprowadzone na pokład 300 samolotów w ciągu najbliższych kilku lat. Dzięki niemu pasażerowie w razie potrzeby uzyskają szybką i wysokiej jakości opiekę medyczną.

Wprowadzony ostatnio najnowocześniejszy system to zestaw telemedyczny Parsys dla Emirates, a także dopełniająca go usługa chmurowa Parsys Cloud. Zintegrowany sprzęt składa się z przenośnej stacji telemedycznej przeznaczonej dla personelu pokładowego. Pozwala ona zbierać dane i odczytać parametry życiowe pacjenta, które następnie są przekazywane do naziemnego wsparcia medycznego Emirates. Zestaw składa się z kilku urządzeń medycznych, takich jak pulsoksymetr, termometr, ciśnieniomierz, glukometr i elektrokardiogram (EKG). Wyniki transmitowane są automatycznie za pomocą bluetootha. Dzięki temu personel pokładowy nie musi już sporządzać notatek i przemieszczać się po kabinie, by przekazywać sobie informacje.

Urządzenie Medcapture© to tablet wykorzystujący do działania nową aplikację dostosowaną do kompleksowych procedur medycznych Emirates. Pozwala personelowi pokładowemu połączyć się z lekarzami przebywającymi na ziemi, dzięki czemu specjaliści mogą ocenić stan medyczny potrzebujących pasażerów. W niektórych przypadkach lekarze na podstawie przesłanych obrazów urazu są w stanie określić występujące u pacjenta nieprawidłowości. Zestawy Emirates i Parsys są już zainstalowane w wielu samolotach, a dzięki nim możliwe było przeprowadzenie kilku udanych akcji medycznych.

Umiejętność udzielenia wsparcia medycznego przez personel pokładowy to element, który jest priorytetem dla linii Emirates. Nowi pracownicy przechodzą 8-tygodniowe intensywne szkolenie ab-initio, by móc dołączyć do grona wykwalifikowanej załogi. W tym czasie muszą ukończyć wiele kursów, począwszy od tych dotyczących bezpieczeństwa, BHP, aż po obsługę gości i niezwykle ważne szkolenie z zakresu reagowania medycznego. Dzięki połączeniu nauki praktycznej odbywanej stacjonarnie, zajęć teoretycznych i nauki online nowo zatrudnieni uczą się ratowania życia. Pracownicy zapoznają się również podczas zajęć praktycznych i e-learningu z nowym zestawem Parsys.

Wiedza i umiejętności personelu pokładowego są sprawdzane każdego roku podczas szkolenia okresowego. Załoga musi ukończyć również 1,5-godzinny kurs online oraz 2-godzinną sesję praktyczną z zakresu resuscytacji krążeniowo-oddechowej, defibrylacji za pomocą AED, postępowania w przypadku poważnych krwotoków i alergii.

Personel pokładowy rozwija również swoje umiejętności postępowania w trudnych sytuacjach. Zdobywa wiedzę o konieczności uzyskania zgody na pomoc klientom, wsparciu emocjonalnym chorych i ich rodzin, panowaniu nad stresem, przekazywaniu informacji poszkodowanemu i towarzyszeniu mu na każdym etapie. Ponadto uczą się sztuki przekazywania trudnych wiadomości. Po każdym incydencie członkowie załogi pokładowej są otoczeni opieką psychologiczną zapewnianą w ramach programu pomocy pracowniczej Emirates. MG

2025-03-14 07:54:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter