Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


LOTNISKA

Lotnisko Chopina włącza się w inicjatywę Hidden Disabilities Sunflower



Lotnisko Chopina w Warszawie chce ułatwić podróżowanie osobom z niewidocznymi niepełnosprawnościami. Dzięki programowi Hidden Disabilities Sunflower pasażerowie w dyskretny sposób informują otoczenie o szczególnych potrzebach. Inicjatywa jest realizowana na ponad 300 lotniskach na świecie.

Od teraz pasażerowie mogą korzystać ze specjalnych smyczy z symbolem słonecznika, które w dyskretny sposób sygnalizują, że dana osoba może potrzebować dodatkowego wsparcia lub większego zrozumienia w trakcie swojej podróży.

- Jako największy port lotniczy w Polsce chcemy, aby nasze lotnisko było miejscem przyjaznym i dostępnym dla wszystkich podróżnych. Włączenie się w program Hidden Disabilities Sunflower to kolejny krok w kierunku poprawy komfortu pasażerów z ukrytymi niepełnosprawnościami, którzy często mierzą się z niewidocznymi barierami w podróży. Dzięki temu rozwiązaniu możemy lepiej odpowiadać na ich potrzeby – podkreśla Adam Sanocki, członek zarządu PPL ds. strategii i marketingu.

- Dążymy do tego, aby każda osoba podróżująca przez Lotnisko Chopina czuła się komfortowo i bezpiecznie. Program Hidden Disabilities Sunflower to inicjatywa, która realnie zmienia sposób, w jaki myślimy o dostępności – nie tylko w kontekście infrastruktury, ale także empatii i świadomości społecznej – mówi Paulina Paga, pełnomocnik zarządu ds. ESG.

Smycze z logiem Hidden Disabilities Sunflower można bezpłatnie pobrać w punktach informacji lotniskowej. Ich posiadanie nie oznacza przywilejów, ale sygnalizuje, że dana osoba może potrzebować większej cierpliwości, zrozumienia lub wsparcia podczas procedur lotniskowych.

- Podróżowanie może być wyzwaniem dla osób z ukrytymi niepełnosprawnościami, dlatego tak ważne jest, aby miejsca publiczne – w tym lotniska – oferowały im wsparcie. Cieszymy się, że Lotnisko Chopina dołączyło do globalnej społeczności Sunflower i wspólnie możemy sprawić, że podróże staną się bardziej dostępne dla wszystkich – mówi Ewa Senderacki z programu Hidden Disabilities Sunflower.

Lotnisko Chopina konsekwentnie podnosi standardy dostępności, aby zapewnić komfortową i bezpieczną podróż wszystkim pasażerom, w tym osobom z niepełnosprawnościami. Kluczowym elementem wsparcia jest bezpłatna asysta PRM (Passengers with Reduced Mobility). Pasażerowie z niepełnosprawnością lub ograniczoną mobilnością mogą skorzystać z pomocy asystentów na każdym etapie podróży – od momentu przybycia na lotnisko, przez odprawę i kontrolę bezpieczeństwa, aż po wejście na pokład. Po przylocie asysta PRM zapewnia wsparcie aż do wyjścia z terminala, pomagając w dotarciu do wskazanego miejsca, np. postoju taksówek.

Już w 2015 roku Lotnisko Chopina jako pierwszy port lotniczy w Polsce uzyskało certyfikat „Obiekt Bez Barier” potwierdzający jego dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W 2025 roku pomyślnie przeszło recertyfikację. W ramach działań na rzecz dostępności Lotnisko Chopina wdrożyło system TOTUPOINT, który wspiera osoby niewidome i niedowidzące w samodzielnym poruszaniu się po terminalu. Jest to innowacyjne rozwiązanie bazujące na technologii beaconów – niewielkich nadajników emitujących sygnały dźwiękowe i tekstowe, które pasażerowie odbierają za pomocą aplikacji mobilnej. Dzięki aplikacji i komunikatom głosowym mogą łatwiej odnaleźć kluczowe punkty infrastruktury, takie jak stanowiska odprawy, bramki kontroli bezpieczeństwa czy wyjścia do samolotów. MG

2025-03-14 08:00:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter