W Warszawie odbyła się konferencja prasowa Niemiec Północnych. Reprezentował je Eike-Christian Fock, prezes stowarzyszenia Deutsches Küstenland, które zrzesza 5 północnych krajów związkowych: Bremę, Hamburg, Dolną Saksonię, Meklemburgię-Pomorze Przednie, Szlezwik-Holsztyn oraz miasto Lubekę, promując je na wybranych rynkach, m.in. polskim. Promocyjna aktywność na naszym rynku ma związek z rosnącą liczbą Polaków, którzy tam wypoczywają. W 2017 r. Polacy wykupowali w tych krajach związkowych 492 tys. noclegów rocznie, w 2024 r. był ich już 689 tys. (+40 proc.), co stanowi ok. 16 proc. całego wolumenu z Polski do Niemiec.
Północne Niemcy są w Polsce promowane pod hasłem “Poznaj nieznane”, ponieważ wciąż pozostają relatywnie mało rozpoznawalną wśród turystów znad Wisły destynacją. Eike-Christian Fock przypomniał, że północna część Niemiec to 95 wysp, liczące ponad 3 tys. km plaże, 88 tys. kmkw. powierzchni regionów urlopowych oraz 15,6 tys. miejsc w obiektach noclegowych. Turystom region ma do zaoferowania m.in. 13 obiektów wpisanych na Listę UNESCO, atrakcje przyrodnicze, jak Morze Wattowe, klify w Rugii, możliwość obserwowania fok, do tego parki rozrywki i wydarzenia.
W celu ułatwienia turystom pozyskiwania informacji na temat oferty tego zakątka Niemiec, a branży turystycznej nawiązywania kontaktów z przedstawicielami północnoniemieckich atrakcji, samorządów, w grudniu stowarzyszenie oddało do użytku stronę: visit-northerngermany.com, do korzystania z której namawiał Fock podczas konferencji. MO, foto Katarzyna Rainka