Po 18 latach obecności na rynku grupy ITH, do której należy Fru, marka wchodzi w kolejny etap rozwoju. Strategię budowy nowoczesnego portalu ma odzwierciedlać odświeżony logotyp.
Fru.pl działa na rynku od 2007 roku. W tym czasie firma przeszła transformację od tradycyjnego sposobu rezerwowania w biurach podróży, przez wdrożenie systemów online aż po implementację nowoczesnych systemów płatności. Rozwój na poziomie grupy Interactive Travel Holdings, do której należą marki Fru, Vola i GoVola, to z kolei ekspansja geograficzna. W 2023 roku firma weszła do Bułgarii (jako GoVola), a w 2024 do Mołdawii. W ubiegłym roku ITH została przejęta przez fundusz inwestycyjny Resource Partners, który nabył 80 proc. udziałów. To dało kolejne możliwości rozwoju.
Z okazji swoich 18 urodzin marka Fru zaprezentowała nowe logo, które jeszcze lepiej oddaje wartości marki: innowacyjność, elastyczność i bliskość z klientem.
Głównym elementem nowego logo jest słowo „Fru” zapisane specjalnie zaprojektowanym, bezszeryfowym fontem, który stworzony został w minimalistycznej estetyce. Litera „F” stanowi silny punkt wyjścia — miejsca, w którym zaczyna się akcja, symbolizując początek każdej podróży. Nie jest to litera statyczna ani klasyczna: jej wznosząca się krzywa nadaje jej poczucie prędkości i postępu, niczym startujący lub utrzymujący wysokość samolot. Dzięki żółtemu łukowi umieszczonemu bezpośrednio nad nią, „F” nabiera symbolicznego znaczenia - punktu startowego dla każdej podróży.
Żółty łuk nad literą „F” symbolizuje ruch, który jest esencją każdej podróży. Przypomina ślad na niebie, jak subtelna trasa startującego samolotu, którą dostrzegamy z ziemi, lub zakrzywioną linię łączącą odległe miejsca na mapie podróży. Ten wznoszący się kształt to metafora postępu i rozwoju, które nieustannie napędzają markę. Łuk symbolizuje optymizm, pewność siebie i pozytywne emocje związane z każdą podróżą - od momentu startu do dotarcia na miejsce
Usunięcie końcówki „.pl” z logo to krok w stronę bardziej uniwersalnej i globalnej tożsamości marki, dostosowanej do realiów międzynarodowego świata cyfrowego. Nowe logo odzwierciedla nowoczesne standardy branżowe oraz cyfrową przyszłość marki, rezygnuje z dosłownego nawiązania do symbolu podróży, takiego jak papierowy samolot, na rzecz bardziej abstrakcyjnego i uniwersalnego przekazu.
Nowa identyfikacja wpisuje się w strategię brandingową całej grupy i podąża w kierunku przyjętym już przez międzynarodowy brand GoVola. We wszystkich logotypach wykorzystano taką samą paletę kolorystyczną, co tworzy spójną i silną wizualnie grupę, odpowiadającą potrzebom nowoczesnego, cyfrowego rynku turystycznego. MBG