W odpowiedzi na rosnące koszty wypoczynku, niemieccy touroperatorzy modyfikują swoje oferty, koncentrując się na obiektach atrakcyjnych cenowo – szczególnie dla rodzin.
Jak podkreśla Alexander Wrede z Alltoursu, firma wprowadziła do oferty hotele dla klientów ceniących korzystny stosunek ceny do jakości. Touroperatorzy stawiają na współpracę z hotelami położonymi dalej od plaży (tzw. druga i trzecia linia zabudowy), głównie w regionach Side i Alanyi. TUI rozszerzył ofertę hoteli 3-gwiazdkowych i wynegocjował atrakcyjne zniżki dla dzieci, podobnie jak Bentour, który dodatkowo uruchomił promocje typu „wakacyjne kieszonkowe” wspólnie z wybranymi hotelarzami, pisze portal touristik aktuell.
Nowością na rynku jest testowane przez Schauinsland-Reisen rozwiązanie „All-inclusive Light” na Riwierze Tureckiej. W ramach tej formuły goście otrzymują pełne wyżywienie i napoje bezalkoholowe, bez drinków wliczonych w cenę, co pozwala zaoszczędzić do 50 euro tygodniowo na osobę.
Pomimo wyższych cen, przewoźnicy lotniczy wykazują optymizm. Sun Express zwiększył w 2025 roku liczbę miejsc na trasach do Antalyi o 12 proc. Jak podkreśla prezes linii Max Kownatzki, przedsprzedaż na lato wzrosła już o 20 proc. rok do roku.
Również Freebird Airlines wprowadza nowe trasy (m.in. z Memmingen i Weeze do Antalyi) oraz drugi rejs tygodniowo z Düsseldorfu do Dalamanu, oferując łącznie dodatkowe 110 tys. miejsc.
Corendon Airlines, w przeciwieństwie do konkurencji, zachowuje ostrożność. Przewoźnik nie zwiększył liczby miejsc i koncentruje się na stabilności operacyjnej. MBG