Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

IATA będzie mieć monitoring do śledzenia bagażu



Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ogłosiło wdrożenie 10-letniej Globalnej Mapy Drogowej Obsługi Bagażu, której celem jest kompleksowa modernizacja procesów bagażowych. Dokument został opracowany we współpracy z liniami, portami lotniczymi i partnerami branżowymi.

- Bagaż ma dla podróżnych ogromne znaczenie. Jeśli decydują się go nadać, oczekują punktualnej dostawy. A jeśli coś pójdzie nie tak, chcą wiedzieć, gdzie się znajduje. Badanie IATA potwierdza te oczekiwania: 81 proc. pasażerów oczekuje lepszego śledzenia bagażu, 74 proc. – aktualizacji w czasie rzeczywistym na telefonie, a 67 proc. – gotowości do korzystania z elektronicznych etykiet bagażowych. Globalna mapa drogowa przybliży nas do zautomatyzowanych, cyfrowych usług, jakich oczekują pasażerowie – mówi Monika Mejstrikova, dyrektor ds. operacji naziemnych IATA.

Celem jest ujednolicenie sposobu przekazywania danych między liniami lotniczymi, lotniskami i partnerami. Dla pasażerów oznacza to m.in. rezygnację z przestarzałych systemów takich jak teletype na rzecz nowoczesnych standardów komunikacji API, co przełoży się na szybszą identyfikację bagażu, mniej opóźnień wynikających z błędów danych i bardziej efektywne zarządzanie incydentami. Wdrożenie nowych standardów pozwoli ograniczyć roczne koszty teletype’u, które obecnie sięgają 1 miliarda dolarów.

Drugi etap to wdrożenie rozwiązań zapewniających pełną widoczność bagażu na całej trasie podróży, m.in. poprzez elektroniczne etykiety bagażowe, systemy GPS i robotykę. Umożliwi to pasażerom śledzenie lokalizacji bagażu w czasie rzeczywistym i zapewni płynniejsze przesiadki oraz dostawy. Trzeci to przyspieszenie procesu reklamacyjnego, poprawę obsługi klienta i wdrożenie mechanizmów ograniczających nadużycia związane z bagażem.

- Ta mapa drogowa konsoliduje dotychczasowe inicjatywy modernizacyjne i wskazuje kompleksową wizję rozwoju obsługi bagażowej w perspektywie dekady. Dzięki zaangażowaniu wszystkich interesariuszy jesteśmy lepiej przygotowani niż kiedykolwiek, by zaoferować pasażerom nowoczesną, cyfrową i skoncentrowaną na kliencie obsługę – taką, jakiej doświadczają już w wielu innych sektorach – dodała Mejstrikova.

Globalna Mapa Drogowa wpisuje się w szersze działania IATA na rzecz unowocześnienia operacji naziemnych, poprawy bezpieczeństwa i podniesienia jakości doświadczeń pasażerskich. Organizacja zadeklarowała ścisłą współpracę z branżą w zakresie opracowania wytycznych wdrożeniowych, szkoleń oraz monitorowania postępów. MBG

2025-05-16 12:37:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter