Turespaña, narodowa organizacja turystyczna Hiszpanii, chce przyciągnąć gości do nowych, nieodkrytych regionów kraju. Ma też nadzieję pozyskać gości z rynków bliskowschodnich.
W marcu Turespaña zorganizowała w Santander wspólnie z firmą Aena, zarządzającą lotniskami w Hiszpanii i we współpracy z Turismo del Gobierno de Cantabria IV Konferencję dot. łączności powietrznej. Miasto Santander, perła obszaru zwanego Zieloną Hiszpanią, to połączenie piękna przyrody, kultury, wypoczynku, zakupów i gastronomii, jest również znane na całym świecie ze swojego związku z legendą sportu, mistrzem golfa Severiano Ballesterosem, którego imieniem nazwano lokalne lotnisko. Konferencja zgromadziła ponad 100 profesjonalistów z branży transportu lotniczego i promocji oraz umożliwiła indywidualne spotkania przedstawicielom 13 linii lotniczych i ponad 50 hiszpańskich destynacji w celu zbadania nowych możliwości połączeń lotniczych z rynkami międzynarodowymi.
Z drugiej strony, od 24 do 27 kwietnia w Dubaju organizacja odbyła serię spotkań dotyczących wsparcia marketingu na rynkach Bliskiego Wschodu. Ta inicjatywa ma na celu umożliwienie kontaktów pomiędzy destynacjami i firmami, które oferują hiszpańskie produkty i usługi turystyczne, z agentami turystycznymi w regionie o znaczącym potencjale wzrostu. MBG