Piękne widoki, zabytki ukazane w nieszablonowy sposób, lokalne smaki i kreatywni twórcy – to przepis na najfajniejszy konkurs podróżniczy w Polsce. VIII Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów właśnie wchodzą w decydującą fazę. Reprezentanci różnych regionów kraju pod koniec kwietnia ruszyli w teren, by pokazać Polskę swoimi oczami, teraz widzowie zdecydują, które relacje zasługują na wyróżnienie.
Od 23 maja do 2 czerwca br. każdy może wziąć udział w głosowaniu i pomóc wyłonić najlepszego vloga z podróży po wybranym regionie. Wystarczy wejść na stronę www.mistrzostwablogerow.polska.travel/glosowanie, wybrać swojego ulubieńca, a następnie zweryfikować głos poprzez kliknięcie w link otrzymany w mailu potwierdzającym udział w plebiscycie. W zabawie można uczestniczyć tylko raz na 24 godziny.
- Niezwykle istotnym elementem Turystycznych Mistrzostw Vlogerów jest głosowanie internautów. Zachęcam do udziału w wyborze najciekawszych relacji przedstawionych przez uczestników Mistrzostw ponieważ jest to nie tylko dobra zabawa, ale także okazja do odkrywania na nowo najciekawszych zakątków naszego kraju – mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. – Warto zauważyć, że Mistrzostwa to nie tylko konkurs, ale możliwość wspaniałej promocji polskich regionów i pokazania ich z nowej perspektywy – z dala od utartych szlaków, bliżej natury, lokalnych historii i w duchu zrównoważonego podróżowania – dodaje.
W finale znalazło się szesnaścioro twórców wybranych przez Kapitułę powołaną przez POT, w której skład wchodzą: Jacek Janowski (Polska Organizacja Turystyczna), Wojciech Norkowski (Polska Organizacja Turystyczna), Jakub Feiga (Dolnośląska Organizacja Turystyczna), Marcin Nowak (współautor bloga i kanału YouTube „Wędrowne Motyle”), Agnieszka Franus (National Geographic), Michał Cessanis (National Geographic Traveler), Agnieszka Wasztyl (dziennikarka podróżnicza) i Dawid Mikoś (autor bloga podróżniczego „Masa Perłowa”).
Każdy z uczestników przygotował dwa filmy o przydzielonym regionie, które można oglądać na ich kanałach YouTube i mediach społecznościowych.
Kto wygra? O tym zdecydują głosy internautów (25 proc.), zasięgi wygenerowane przez vlogerów (25 proc.) oraz ocena Kapituły (50 proc.). Wyniki głosowania poznamy 3 czerwca, a wielki finał – już 17 czerwca br.! MBG