Niemiecka Centrala Turystyki wspólnie z Organizacją Turystyczną Frankonii zorganizowały w Warszawie spotkanie branżowe. Wzięło w nim udział kilkunastu wystawców z Frankonii – przedstawicieli punktów Informacji Turystycznej, organizacji turystycznych reprezentujących wybrane frankońskie miasta. Ze strony polskiej gościli przedstawiciele mediów i biur podróży.
Spotkanie rozpoczęło się rozmowami stolikowymi, które miały zaznajomić uczestników z ofertą Frankonii i jej poszczególnych destynacji. Oferta tej krainy to klimatyczne miasteczka, zamki i pałace oraz ciekawe muzea i obiekty kultury, do tego wyjątkowa kuchnia, kilkusetletnie tradycje produkcji piwa i wina, szerokie możliwości uprawiania turystyki aktywnej, zwłaszcza rowerowej, wreszcie bogaty kalendarz wydarzeń – przez cały rok.
W ostatnich latach coraz więcej Polaków odkrywa Frankonię. Statystyki za ubiegły rok wskazują, że znajdujemy się w pierwszej piątce rynków źródłowych. Wystawcy liczą, że warsztaty przyczynią się do zwiększenia liczby odwiedzających z Polski.
Spotkanie zakończyła serwowana kolacja połączona z prezentacją atrakcji turystycznych oraz degustacją frankońskich piw.
Więcej na temat oferty Frankonii w najbliższych numerach Wiadomości Turystycznych. MO, foto MO