Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


DESTYNACJE

Malta wspiera rozwój turystyki tematycznej. Dofinansuje wydarzenia sportowe, muzyczne i biznesowe


W ramach strategii Maltańskiej Organizacji Turystycznej (Malta Tourism Authority) ogłoszono trzy nowe programy wsparcia. Obejmują one segmenty turystyki sportowej, muzycznej oraz biznesowej (MICE - Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions).

Malta stawia na sport jako sposób promocji kraju oraz rozwijania zrównoważonej turystyki. Dlatego też chce wspierać organizację zarówno jednodniowych, jak i kilkudniowych wydarzeń sportowych: międzynarodowych turniejów, meczów klubowych, obozów treningowych oraz prestiżowych rozgrywek z udziałem znanych sportowców.

Wydarzenia sportowe mają nie tylko przyciągać fanów z całego świata, ale również zapewniać szeroką obecność w mediach, promując maltańskie krajobrazy, atrakcje oraz unikalność tego wyspiarskiego państwa jako miejsca rywalizacji sportowej. Budżet programu wynosi 2 mln euro.

W ramach promocji Malty jako centrum wydarzeń muzycznych o międzynarodowym zasięgu, Maltańska Organizacja Turystyczna chce wspierać koncerty i festiwale odbywające się na jej terenie. Priorytet będą miały wydarzenia przyciągające zróżnicowaną publiczność z zagranicy, charakteryzujące się wysokim prestiżem i silnym oddziaływaniem medialnym. Celem programu jest ukazanie Malty jako wyjątkowego kierunku, który łączy muzykę na najwyższym poziomie z niepowtarzalnym klimatem śródziemnomorskiej wyspy. Budżet tego programu również wynosi 2 mln euro.

Turystyka konferencyjna i wystawiennicza (MICE) to jeden z kluczowych segmentów generujących wysokie przychody w branży turystycznej. Ponieważ dla Malty stanowi ona jeden z filarów rozwoju turystyki, planowane jest dofinansowanie wydarzeń biznesowych przyciągających specjalistów, ekspertów i znane osobistości z różnych branż. Celem jest generowanie wysokich wydatków per capita oraz dodatkowych wpływów dla lokalnej gospodarki. Dobrze zorganizowane wydarzenie biznesowe to nie tylko krótkoterminowe korzyści, ale również długofalowa promocja Malty jako kierunku typu „business & leisure”. Na ten cel przeznaczono 3,5 mln euro.

Każdy z programów przewiduje dofinansowanie wydarzeń odbywających się w pierwszym półroczu oraz w ostatnim kwartale roku (wrzesień-grudzień). Wydarzenia planowane w miesiącach letnich (lipcu i sierpniu, a w niektórych przypadkach także w maju i czerwcu) - nie kwalifikują się do wsparcia. Termin składania wniosków dla wszystkich trzech programów upływa 11 lipca br., zgodnie z zasadą „kto pierwszy, ten lepszy” i do wyczerpania puli środków. Wszystkie wnioski będą oceniane przez specjalną Komisję ds. Wydarzeń i Sponsoringu działającą w ramach Maltańskiej Organizacji Turystycznej. Umowy nie mogą wykraczać poza grudzień 2028 roku. Po wyczerpaniu środków dodatkowe finansowanie nie jest przewidziane. MBG

2025-06-16 06:45:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Ludzie

»




»Beata Górka
, Rafał Górka właściciele biura HolidayCafe.pl w Tarnowskich Górach, laureaci konkursu Agent Roku 2024  » więcej



Newsletter

»

Zamów newsletter