SONDA Czy warto wrócić do idei funduszu gwarancyjnego?
Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku.
NIE Fundusz gwarancyjny solidaryzuje ryzyko upadłości danego organizatora na całość branży. Według mnie nie jest to odpowiedni instrument ochrony konsumenta. Dlaczego ryzyko upadłości jednego z konkurentów ma być przejmowane w kalkulacji stawki wkładowej przez innych konkurentów? Pozostańmy przy obecnym rozwiązaniu. Jeśli to jest konieczne, podnieśmy gwarancję jeszcze raz i egzekwujmy od wszystkich organizatorów trzymanie się obowiązujących zasad. Nie dopuszczajmy do ich omijania poprzez luki w systemie.
Marek Andryszak, prezes TUI Polska
TAK Turystyczne fundusze gwarancyjne doskonale funkcjonują od lat w wielu krajach, co jest dowodem na to, że warto korzystać z takiego rozwiązania. Utworzenie funduszu gwarancyjnego zapewni wypłaty dla turystów w pełnej wysokości w każdym przypadku. Klient wie, że jest ubezpieczony w 100 proc. i daje mu to poczucie bezpieczeństwa. Od każdego klienta wpłacana jest określona kwota. Formuła jest prosta i mniej kosztowna dla touroperatora. Sun&Fun Holidays jest za wprowadzeniem takiego funduszu.
Wiesława Przybylska, menadżer ds. marketingu i sieci sprzedaży Sun&Fun
2012-07-11 15:58:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»