Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Piękny Wschód na finiszu

Projekt „Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki Polski Wschodniej w latach 2007-2013”, którego spektakularną odsłoną jest multimedialna kampania reklamowa „Piękny Wschód”, zmierza ku końcowi.

Wkonferencji poświęconej podsumowaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele ROT-ów pięciu województw, które były objęte działaniami promocyjnymi. Celem kampanii było przekonanie krajowych turystów o atrakcyjności makroregionu. Adresatem była szeroka (25-59 lat) grupa wiekowa, w szczególności rodziny z dziećmi. Na Podlasie i Polesie, Podkarpacie i Roztocze, Warmię i Mazury oraz w Góry Świętokrzyskie turystów zapraszały zwierzątka, co miało akcentować walory ekologiczne i przyrodnicze, a hasła („Na wyciągnięcie ręki”) podkreślały bliskość malowniczych terenów. Piękny Wschód sławiły spoty, audycje telewizyjne i radiowe, billboardy oraz artykuły prasowe, a nawet internetowy filmik na Youtube. Budżet przedsięwzięcia wynosi blisko 24 mln zł.
Przedstawiciele ROT-ów uznali, że kampania była potrzebna i powinna być kontynuowana, choć niektórym (Agnieszka Zyzało) przeszkadzał brak promocji konkretnych ofert i produktów. W trakcie regionalnych prezentacji można było się dowiedzieć, jakie niezależne działania promocyjne i zwiększające atrakcyjność podejmowano w poszczególnych województwach. Warmińsko-mazurskie buduje porty jachtowe i ekomariny, Gołdap konstruuje tężnie i robi odwierty solanki, by zasłużyć na renomę uzdrowiska. Giżycko rozbudowało nadjeziorną promenadę z fontanną. Modernizowane są punkty „IT”, wydano foldery w 5 wersjach językowych, znakomite rezultaty przyniosła kampania „Mazury Cud Natury”, podczas której Kraina Wielkich Jezior znalazła się w finale. Aż 11 powiatów warmińsko-mazurskich skorzysta z ułatwień w ruchu przygranicznym z Obwodem Kaliningradzkim. Piotr Franaszek (prezes LROT) mówił, że Lubelszczyzna zafundowała sobie własne kampanie ogólnopolskie (2009 r. „Włącz zasilanie”; 2010 r. „Chwilo trwaj”; 2011 r. „Lubelskie – Smakuj życie”); lubelska „elka” zdobi tablice rejestracyjne i gadżety. Atrakcyjność regionu podbijają wydarzenia w rodzaju Jarmarku Jagiellońskiego, Land Art Festiwal, Dni Dobrosąsiedztwa, Z Bogiem nad Bugiem. Jacek Kowalczyk (ŚROT) podsumował działania świętokrzyskiego, gdzie kampanię promocyjną zaczęto w 2007 r., a w 2011 po badaniach fokusowych powtórzono („Czarujące Świętokrzyskie”). Dużą rolę w promocji regionu odgrywa Centrum IT oraz strony internetowe. Stawia się tam na wypoczynek dzieci i młodzieży – stąd akcent położony na czary i bajki. W ramach promocji zrzucono las mioteł na Warszawę, powodzeniem cieszą się sabaty czarownic (bo czarownice wcale nie są stare i brzydkie). Sandomierz skutecznie promuje „Ojciec Mateusz”, a Pacanów – Koziołek Matołek. Z badań fokusowych wynika, że jest to dobre miejsce dla rodzin (56 proc.): wzrost sprzedanych noclegów sięga 40 proc. Podkarpackie miało mniej szczęścia, gdyż w RPO nie przewidziano pieniędzy na rozwój turystyki. Teraz znajduje się na początku drogi: w 2011 zyskało nowe logo i nowe hasło: „Podkarpackie. Przestrzeń otwarta”. Oprócz znanych atrakcji (Łańcut, Bieszczady) powstają nowe: założono winnice i skansen archeologiczny Trzcinica, który przesuwa początki tutejszej kultury materialnej o 800 lat w głąb dziejów. Popularnością cieszy się turystyka konna, narciarska (40 stacji zimowych) oraz ekoturystyka.
Budżet projektu promocji turystyki dla 5 województw to 5,8 mln euro z Działania V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, 2007-2013. Te właśnie pieniądze (23, 9 mln zł) przeznaczono na kampanię medialną i outdoorową „Piękny Wschód” trwającą od stycznia 2010 do października 2012 oraz m.in. koszt rozbudowy serwisu. LOK 


2012-08-10 16:43:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter