Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Zamiast funduszu powstało stowarzyszenie

Ewa Kozikowska, współwłaścicielka biura podróży ostatniemiejsca.pl powołała stowarzyszenie, które ma się stać remedium na choroby trawiące sektor czarterowej turystyki wyjazdowej.

Celem stowarzyszenia jest uszczelnienie branży turystycznej, zbudowanie kręgu zaufania kupieckiego, a w konsekwencji wykluczenie z rynku nieuczciwych touroperatorów, którzy nie tylko przysparzają kłopotów turystom, ale też negatywnie wpływają na postrzeganie przez klientów wszystkich uczestników rynku czarterowego. W radzie funduszu mieliby zasiadać nieodpłatnie ci, którzy by do niego należeli.

Idea jest prosta. – Na specjalnym koncie zbierane byłyby pieniądze w wysokości 0,5 lub 1 proc. liczone od ceny sprzedaży wycieczki zagranicznej. W zamian członkowie otrzymywaliby certyfikat poświadczający uczestnictwo w stowarzyszeniu i odznakę Godny Zaufania – tłumaczy Ewa Kozikowska, inicjatorka i prezes stowarzyszenia. Wysokość składki uzależniona byłaby od tego, czy obie strony, zarówno touroperator jak i agent są w nim zrzeszeni. Jeśli tak, każdy z nich płaciłby na rzecz funduszu 0,5 proc. od każdej imprezy. Jeśli któryś z podmiotów nie byłby członkiem stowarzyszenia, ten drugi musiałby uiścić opłatę w wysokości 1 proc. ceny wycieczki – W praktyce wyglądałoby to następująco, jeśli agent sprzedaje imprezę touroperatora X i obaj płacą składkę na nasz fundusz, obaj odprowadzają 0,5 proc. wartości wycieczki. Jeśli biuro agencyjne nie zapisze się do stowarzyszenia, a jego członkiem będzie organizator, którego wycieczkę sprzedaje, płatności dokona tylko ten ostatni. Wtedy będzie ona równowartością 1 proc. ceny wyjazdu. Analogicznie, jeśli agent-członek będzie chciał sprzedawać wycieczki touroperatora niezrzeszonego, zostanie zobligowany od uiszczenia zapłaty w wysokości 1 proc. kosztów imprezy – wyjaśnia Ewa Kozikowska. Pieniądze ze składek byłyby przekazywane na pokrycie świadczeń dla turystów w przypadku bankructwa „ich” touroperatora.

Obecnie projekt znajduje się w fazie organizacyjnej, trudno ocenić, jak zareaguje na niego branża. Już wkrótce prezes Kozikowska zamierza podjąć pierwsze rozmowy, które pokażą, czy polskie przedsiębiorstwa turystyczne stać na szczerość. MG


>> Więcej przeczytasz w numerze WT nr 18/259 (15 -30 września 2012).

2012-08-28 12:31:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter