TUI chce przejąć więcej rynku
Należące do firmy Scan Holiday zostało wchłonięte przez nową markę – TUI Family
Cztery nowe linie produktowe i świeżo założona spółka – oto najnowsze zmiany w TUI Poland.
Przedstawiciele biura zapewniają, że firma zanotowała w tegorocznym sezonie letnim i na początku zimowego 30-procentowy wzrost sprzedaży oraz 23-procentowy skok obrotów w stosunku do analogicznego okresu w roku 2009. Aby utrzymać ten trend, firma szykuje sporo zmian. – Chcemy posiadać duży udział w rynku, musimy mieć więc szerokie portfolio hoteli od trzech do pięciu gwiazdek oraz przystępne ceny. Przewidujemy, że w kolejnym sezonie letnim będą one niższe o 15-20 proc. – stwierdza Piotr Haładus, dyrektor marketingu.
TUI wkracza w następny sezon także ze zmianami produktowymi w postaci czterech nowych linii: TUI samolotem, TUI z dojazdem własnym, TUI Premium oraz TUI Family. Ta ostatnia marka zastąpi Scan Holiday, które przez lata działalności zdążyło się wyspecjalizować właśnie we wczasach rodzinnych. Podstawą oferty TUI Family będzie szeroki wybór hoteli przyjaznych rodzinom z polską animacją, w tym także obiekty spod znaku Magic Life – dla rodzin lubiących czynnie uprawiać sport. W lutym ma się także ukazać nowy katalog „Parki rozrywki”. Kolejna istotna zmiana to powołanie nowej spółki – TUI 4U. Do tego kroku zarząd TUI Poland skłoniła pogłębiająca się indywidualizacja rynku. Zadaniem TUI 4U będzie zapewnienie komplementarności usług turystycznych, a środki wiodące do tego celu to sprzedaż biletów lotniczych z możliwością tworzenia dowolnych połączeń oraz rezerwacja hoteli, transferów, samochodów i biletów wstępu. Dzięki temu klient będzie mógł dowolnie skompletować pakiet pobytowy, a biura i agenci TUI będą mieli do tego celu specjalny wewnętrzny system rezerwacyjny. Dostawcą internetowych rezerwacji hotelowych będzie zależny od TUI Travel PLC serwis Bedsonline. JM
Przebudowa Triady
Biuro podróży po zmianie zarządu wdraża nową strategię mającą odbudować wizerunek firmy i przyciągnąć do niej klientów.
Nowy zarząd, jednoosobowy zamiast pięcioosobowego, za swój cel obrał wprowadzenie nowej oferty i podniesienie jakości produktów turystycznych. – Poprzedni zarząd nie był przygotowany do tej roli – twierdzi prezes Piotr Zawistowski. Oferta Triady jest teraz w 45 proc. nowa. Wprowadzono destynacje, które mogą zainteresować klienta lepiej sytuowanego, takie jak Cypr, Turcja, Włochy czy Hiszpania. Ważnym elementem nowej oferty Triady jest też wyeliminowanie 10 proc. najniżej ocenianych przez klientów hoteli, wprowadzenie nowych połączeń czarterowych na Cypr, do Tunezji i Egiptu i zapewnienie klientom lepszej opieki rezydentów. W przygotowaniu jest również katalog wycieczek objazdowych. Zarząd jest dobrej myśli, gdyż oferta spotkała się z dość wysoką oceną klientów na niezależnych portalach internetowych. Jest to jednak ocena wstępna, prawdziwa weryfikacja skuteczności wprowadzonych zmian nastąpi dopiero w sezonie 2011. MZ
Najlepsze biura czarterowe nagrodzone
Kraków Airport już po raz drugi zorganizowało Galę Sun Startair, będąca uroczystym podsumowaniem sezonu czarterowego 2010.
Podczas wydarzenia przyznano nagrody dla najlepszych touroperatorów i agentów sprzedaży. Zwycięzcy otrzymali statuetki i nagrody pieniężne. Największym organizatorem sezonu zima 2009/2010 zostało AlfaStar, za co otrzymało 20 tys. zł, a sezonu letniego 2010 – Nowa Itaka z nagrodą wysokości 50 tys. zł.
Za najbardziej dynamicznego touroperatora w 2010 r. uznano Oasis Tours i przyznano mu 30 tys. zł, Ecco Holiday zostało natomiast wyróżnione w kategorii „nowy kierunek sezonu lato 2010” (20 tys. zł nagrody). Wręczono również wyróżnienia dla firm: Wezyr Holidays oraz Grecos Holidays. MZ
Zakup Bee Free to była fuzja
O przejęciu Bee Free Holidays przez Rainbow Tours z Mohammadem Ellilim, prezesem firmy, rozmawia Marzena Zarzycka.
Dlaczego doszło do wykupienia Bee Free?
Przyznam szczerze, kiedy rok temu stworzyliśmy nowego touroperatora Bee Free Holidays, nie myśleliśmy o sprzedaży. Jednocześnie po pierwszym sezonie działalności i obsłużeniu ponad 40 000 klientów, nadażyła się ta okazja, która wydała nam się korzystna z biznesowego punktu widzenia. Przejęcie można traktować jako fuzję. Rainbow Tours chce wesprzeć Bee&Free wprowadzając markę do sieci sprzedaży całej grupy, która w chwili obecnej liczy ponad 60 salonów własnych i ABC Świat Podróży. Produkt Bee&Free będzie można nabyć też w call center grupy.
Jak to wydarzenie wpłynie na dalszą działalność Bee Free?
Marka Bee Free nie zniknie z rynku. Rainbow Tours chce kontynuować działalność przejętej spółki w niezmienionym kształcie. Zmianie nie ulegają: adres firmy, numery telefonów, strona internetowa, adresy mailowe oraz system rezerwacyjny. Aktualne pozostają również dotychczas obowiązujące zasady współpracy agencyjnej. Bee Free Holidays dalej będzie zarządzane przeze mnie na stanowisku prezesa, a zespół nadal pozostanie do dyspozycji klientów i partnerów biznesowych. Specjalizujemy się w organizowaniu wyjazdów do najpopularniejszych kurortów w Egipcie, Turcji i Tunezji. Jest to część rynku, na której Rainbow Tours było obecne w niewielkim stopniu, a dzięki naszemu know - how, doświadczeniu i kontraktom, klienci grupy Rainbow będa mieli dużo szerszą ofertę do wyboru.
Czy zakup udziałów po okazyjnej cenie oznaczał, że firma miała kłopoty finansowe?
Bee Free jest nową spółką istniejącą od roku i nie miała kłopotów finansowych, a fakt zakupu przez Rainbow Tours świadczy o jej dużym potencjale rozwoju.
Mohamed Ellili w 1996r. założył biuro Exim Tours. Od 2009r. jest prezesem zarządu Bee Free Holidays. Pochodzi z Tunezji.
Upadł szwedzki Orbis Resor
Przez długi czas firma sprzedawała polską ofertę turystyczną, jednak kilka lat temu zaczęła wycofywać się z tego rynku. Biuro podróży powstało w wyniku prywatyzacji zagranicznych placówek Orbis Polska i funkcjonowało na szwedzkim rynku przez 35 lat. Orbis Resor ogłosił upadłość 19 października. Obecnie syndyk jest w trakcie sprzedaży firmowego majątku. MW
2010-11-20
powrót