Katowickie targi pod znakiem dominacji oferty regionów. Mimo słabej frekwencji nowy organizator ma wielkie plany na przyszłość.
Od kilku lat zmienia się sposób promocji oferty krajowej, pojęcia produktu turystycznego czy skomercjalizowanego pakietu przestały być obce i niezrozumiałe dla gestorów z samorządów i obiektów prywatnych, którzy coraz częściej z powodzeniem łączą swoje siły. Ten trend dawał się zauważyć na targach GLOBalnie.
Po raz pierwszy, jako miasto partnerskie, na osobnym stoisku zaprezentował się Piotrków Trybunalski. Na 800-lecie grodu został przygotowany pokaźny pakiet imprez oparty na trzech filarach kompleksowej i przemyślanej oferty turystycznej. Miasto z powodzeniem wpisuje się w tendencję wzrostu zapotrzebowania na turystykę miejską. – Na szczęście samorządy zrozumiały, że same atrakcje turystyczne to zbyt mało, a kasa miasta zyska, gdy goście będą mieli gdzie wydawać pieniądze. W pakiecie dla turystów czeka możliwość pobytu w hotelu z pakietami piwnego SPA, zwiedzania dwóch browarów, Muzeum Piwowarstwa, mamy produkty dla dzieci np. bezalkoholowy napój Jałowiec, poza tym zwiedzanie miasta z przewodnikiem po szlaku 530-lecia tradycji piwowarskich – wymienia Kamil Cichecki, jeden z pomysłodawców Miasta Piwowarów.
Wielu wystawców podkreślało, że na szlakach i po liczbie sprzedanych biletów do obiektów itp. widać boom na turystykę na rodzimym podwórku. – Promocja to nasze zadanie jako instytucji publicznych, samorządów. Powinniśmy tworzyć odpowiednią atmosferą, budować marketingową otoczkę, by region dobrze się kojarzył – wyjaśnia Andrzej Zarych, dyrektor biura promocji w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu – i dodaje – Stwarzamy możliwość bezpłatnego wystawienia się przedstawicieli obiektów, którzy jeżdżą z nami. Pytamy ich o najbardziej opłacalne kierunki, zdaniem tych firm targowa impreza na Śląsku to dobra inwestycja.
Więcej o targach GLOBalnie w numerze WT 08/2017