Jak zwykle na wiosnę, Niemiecka Centrala Turystyki zaprosiła branżę turystyczną z całego świata na Germany Travel Mart – targi turystyki przyjazdowej. Tym razem, 43. edycja GTM gościła w Norymberdze, czyli po prawie dziesięciu latach targi wróciły do Bawarii.
Jak podkreślali gospodarze imprezy z Bawaria Tourism, Bawaria szczyci się tradycją, innowacyjnością i gościnnością. Dzięki tym cechom ten niemiecki land wyróżnia się wśród innych, co potwierdza rekordowa liczba turystów – w 2016 roku odnotowano tu przeszło 90 milionów noclegów, co stanowi ponad 20 proc. wyniku w całych Niemczech.
Tę gościnność mogli doskonale poczuć uczestnicy GTM. Poza udziałem w workshopach i rozmowach B2B, przygotowano dla nich bogaty program zwiedzania Norymbergii i jej okolic. Goście mogli wybrać między piwnym regionem wokół Bambergu, winnymi tradycjami Bawarii czy kulturą w wielu odsłonach – historycznej, architektonicznej, artystycznej. A wszystko okraszone wspaniałą bawarską kuchnią oraz oczywiście piwem.
Niewątpliwą atrakcją pierwsze wieczoru GTM była Blaue Nacht – event kulturalny obejmujący całą Norymbergę, którego znakiem rozpoznawczym były pokazy świetlne i instalacje. Tej nocy dla wszystkich otwarte zostały muzea, galerie, zabytki. Na zakończenie targów, specjalnie dla uczestników GTM w majowej scenerii zorganizowano jarmark bożonarodzeniowy we wnętrzach starego ratusza – niespodzianka była pełna, a goście z ponad 50 krajów świetnie bawili się w świątecznej atmosferze. #GTM17
7-9 maja 2017, GTM 2017 Germany Travel Mart, Norymberga, Niemcy