Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»

Przedsiębiorco – czytaj umowę!
Organizator turystyki, pośrednik turystyczny lub agent poszukuje dla swojego biznesu zazwyczaj lokalu do wynajęcia, w dobrej lokalizacji. Tylko tak bowiem może przyciągnąć potencjalnych klientów.
więcej... [KOMENTARZE (1)]
Inteligentne telewizory na topie
Nowy odbiornik Samsung Smart TV to coś więcej niż telewizor. To zaawansowane narzędzie z dostępem do internetu oraz specjalnie stworzonymi aplikacjami, które tworzą nową jakość domowej rozrywki. więcej... [KOMENTARZE (2)]
Libia buduje turystykę na nowo
Choć sytuacja wewnętrzna w Libii wciąż daleka jest od ustabilizowanej, to władze kraju rozpoczęły długoterminowe starania o przywrócenie go na turystyczną mapę świata. W odbudowie sektora turystyki ma pomóc porozumienie pomiędzy Libijskim Ministerstwem Turystyki a UNWTO (Światową Organizacją Turystyki). więcej... [KOMENTARZE (1)]
Touroperorze! Lepiej mieć zgodę na wykorzystanie wizerunku
Touroperatorzy mogą napotkać problemy z wykorzystaniem wizerunku fotografowanych osób. Do takich sytuacji może dojść na przykład przy tworzeniu materiałów reklamowych, takich jak foldery czy ulotki. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Agroturystyka coraz bardziej w cenie
Kieleckie Agrotravel co roku przyciągają coraz więcej gości, bo grono zwolenników agroturystyki stale się powiększa.W tym roku swoją ofertę prezentowało 150 wystawców z Polski, Słowacji, Litwy i Ukrainy. Jak podkreślali uczestnicy targów, agroturystyka zyskuje coraz więcej zwolenników. więcej...
Taksa za showrooming?
W Niemczech, podobnie jak w Polsce, gorący jest temat pobierania opłat przez biura podróży za poradę w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty. Klienci korzystają ze wskazówek organizatora, ale wcale chętnie nie rezerwują za jego pośrednictwem wakacji. Czy powinno się pobierać opłaty za wskazanie najciekawszej oferty? Opinie na ten temat są podzielone. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Buduj lojalność klientów
Programy lojalnościowe to doskonałe narzędzie tworzenia i utrzymywania więzi z klientami. Nie tylko zwiększają przywiązanie nabywców do danej marki, ale znacznie pogłębiają wierność wobec niej. Jednak nie wszystkie obecne na rynku rozwiązania są skuteczne. W tym numerze radzimy, jak optymalizować skuteczność własnego programu lojalnościowego. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Czarterowa renowacja LOT-u
PLL LOT po kilku latach finansowych kłopotów wychodzi na prostą – tak deklaruje kierownictwo spółki, które zaprezentowało wyniki finansowe przewoźnika. Jednym z powodów biznesowego powodzenia LOT-u jest kooperacja z biurami podróży. więcej...
Imprezy zagraniczne muszą obejmować ubezpieczenie KL i NNW
Organizacja imprezy turystycznych wiąże się nieodłącznie z różnego rodzaju ubezpieczeniami takimi jak ubezpieczenie od kosztów leczenia, chorób przewlekłych, następstw nieszczęśliwych wypadków czy też kosztów rezygnacji. Oferta towarzystw ubezpieczeniowych jest bardzo szeroka jednak ale w tym gąszczu propozycji organizator musi odnaleźć te najpotrzebniejsze i zaoferować je turystom. więcej...
Dobry sektor dla specjalistów
Agenci biur podróży rzadko decydują się na wprowadzenie do swojej oferty wycieczek dedykowanych dla dzieci i młodzieży. Dziś młodzi sami szukają dla siebie najlepszej oferty wakacyjnej przez internet. więcej... [KOMENTARZE (1)]
Będzie łatwiej o wizę Schengen więcej...

Wiatr w żagle turystyki wodnej
Samorządy jako pierwsze dostrzegły potencjał turystyki wodnej i silnie inwestują w szlaki śródlądowe. W ślad za nimi natychmiast pojawili się inwestorzy, którzy widzą w tym szansę na dobry biznes. Pomóc mają środki pozyskane z funduszy europejskich. więcej...
Fundusz to nie wszystko. Potrzebujemy nowej ustawy
Polska Izba Turystyki nalega na przyspieszenie prac nad nową ustawą o usługach turystycznych. Zdaniem przedstawicieli organizacji należy je skoordynować z wprowadzaniem Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.  więcej... [KOMENTARZE (2)]
Na narty do Turcji
Nieprzewidywalność pogody sprawiła, że zdeterminowani narciarze zaczęli interesować się nowymi kierunkami. Od dwóch lat wykorzystuje to Itaka, która w oparciu o operacje czarterowe proponuje narty w Turcji. Może to zaskakiwać, bo ten kraj nie kojarzy się z białym szaleństwem. więcej...
Oasis wciąż bez gwarancji
Touroperator chce wrócić na rynek usług turystycznych. Żaden ubezpieczyciel jednak jak dotąd nie udzielił mu gwarancji, a bez tego touroperator zgodnie z przepisami nie może prowadzić działalności. Przyszłość firmy stoi pod znakiem zapytania. więcej...
Naruszenie znaku może drogo kosztować
W ostatnim czasie w branży turystycznej ujawniona została praktyka polegająca na wykorzystaniu przez jedno biuro podróży zastrzeżonego znaku towarowego innego touroperatora. W tej konkretnej sprawie nie doszło do eskalacji sporu, bowiem strona, która naruszyła ochronę znaku towarowego, natychmiast po otrzymaniu wezwania do zaniechania jego wykorzystania zastosowała się do wezwania. Niemniej jednak sprawa mogła się skończyć zupełnie inaczej. więcej...
Polski rynek jest jednym z bardziej perspektywicznych więcej...

Felieton - pisze Alicja Dąbrowska
Co łączy pas kontuszowy z tulipanami?
Ostatnio dużo się mówi o więziach łączących Polskę z krajem nad Bosforem. Powód jest poważny: w tym roku obchodzimy 600-lecie ustanowienia stosunków dyplomatycznych z Turcją. więcej...
Polska Izba Turystyki przedsiębiorcą
PIT to jedna z dwóch największych organizacji samorządu turystycznego. Zgodnie ze swoim statutem jest organizacją pozarządową, której majątek powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów i jej własnej działalności. Ta ostatnia jest mocno ograniczona. więcej...
Kolonie podlegają zgłoszeniu

Już za kilka miesięcy zacznie się wakacyjna przerwa szkolna, a wraz z nią rozpoczną się organizowane przez biura podróży kolonie dla dzieci i obozy młodzieżowe. Organizatorzy tych imprez muszą pamiętać o obowiązujących przepisach dotyczących prowadzenia i nadzorowania takich wyjazdów określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.

więcej...

< 1   ...   329 330 331 332 333 335 336 337 338 339   ...   381 >
 
Sylwetka

»




»Sylwester Gadomski, właściciel biura PoraWakacji.pl w Zgierzu  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter