Zoover wyjaśnia: nie chcieliśmy odbierać klientów
Portal, na którym zamieszczane są opinie na temat wakacyjnych ofert, obiektów i destynacji, rozesłał do agentów pismo z prośbą o pomoc w pozyskiwaniu ocen na temat spędzonego urlopu. Akcja, której celem było pozyskanie jeszcze większego contentu, stała się przyczyną nieporozumienia. Zoover pospieszył z wyjaśnieniami.
W pierwszym mailingu firma poprosiła o przesłanie kontaktów mejlowych, które służyć miały zorganizowanej przez Zoovera wysyłce zaproszenia do zamieszczenia w serwisie swojej opinii na temat jakości usług oferowanych w trakcie ostatniego urlopu. Agenci podnieśli larum i stwierdzili, że danymi klientów dzielić się nie zamierzają. Mariola Burejko, country manager na Polskę w Zoover, przyznaje, że doszło do nieporozumienia. – Naszym celem nie jest pozyskiwanie danych osobowych polskich turystów, ponieważ nasz biznes nie opiera się na sprzedaży ofert. Jedyne, na czym nam zależy, to zwiększenie liczby opinii zamieszczanych przez podróżujących – wyjaśnia Mariola Burejko i dodaje, że im większa będzie liczba ocen poszczególnych miejsc wakacyjnych, tym atrakcyjniejszy stanie się serwis. A atrakcyjność przekłada się bezpośrednio na wynik finansowy. – Zarabiamy na realizacji kampanii promocyjnych, wyświetlamy bannery i inne formy internetowej reklamy. Większa liczba opinii to więcej użytkowników, a wraz ze zwiększającą się liczbą użytkowników serwisu rośnie zainteresowanie reklamodawców – tłumaczy Mariola Burejko.
Szefowa Zoovera na Polskę mówi, że co prawda reprezentowana przez nią firma może zorganizować mailing z prośbą o wystawienie opinii w imieniu biura podróży, jednak to ostatnie musi samo zadbać, by przekazanie danych klientów odbyło się zgodnie z polską ustawą o ochronie danych osobowych. – Dla obu stron wygodniejszą formą jest przeprowadzenie akcji mailingowej przez agenta – podkreśla Mariola Burejko. Pojawia się pytanie, dlaczego agenci mieliby tego typu akcje realizować? Odpowiedź jest prosta, Zoover udostępnia bezpłatnie agentom możliwość wyświetlania opinii o obiektach i destynacjach na własnych stronach internetowych, w zamian prosi o pomoc w ich pozyskiwaniu. – Każdy agent otrzymuje od nas dedykowany mu link, pod który podpięte są ankiety dla klienta. W linku tym zapisany jest kod agencyjny, na tej podstawie możemy sprawdzić, czy i ilu klientów danego biura podróży zamieściło swoją opinię na naszej stronie – tłumaczy country manager na Polskę.
W ramach wyjaśnień Zoover ponownie przesłał do agentów komunikat, w którym poinformował, że biura podróży mogą samodzielnie prowadzić wysyłkę ankiet, istnieje też możliwość scedowania tego obowiązku na Zoovera.
Zoover działa w Polsce od 4,5 roku. Rocznie strona notuje 5 mln 160 tys. odwiedzin, 3,4 mln unikatowych użytkowników oraz 8 mln 740 tys. odsłon stron. MG
Dossier
Zoover to portal, na którym internauci mogą zamieszczać swoje opinie dotyczące hoteli, regionów i krajów. Serwis nie zajmuje się sprzedażą ofert turystycznych, szeroko współpracuje
z biurami agencyjnymi oraz z MerlinX, w którym wyświetlane są opinie użytkowników. Portal ma swoje biura
w Holandii, Niemczech oraz Francji, działalnością w Polsce zarządza country manager z Holandii.
2013-02-05 16:27:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»