Multiagent Wakacje.pl przeprowadził serię śniadań prasowych w wybranych miastach w Polsce, by poinformować o tym w jaki sposób Polacy przygotowują się do tegorocznego sezonu letniego i dokąd udadzą się na urlop. Punktem wyjścia były dane o sprzedaży imprez turystycznych planowanych między 19 czerwca a 30 września dokonanej przez klientów Wakacje.pl od momentu rozpoczęcia sprzedaży oferty letniej do połowy maja br.
Jeśli chodzi o ulubione kierunki wyjazdowe, zaskoczeń nie było. 2/3 polskich turystów organizujących wakacje przy pomocy biur podróży wyjedzie tego lata do Turcji, Grecji i Egiptu. Analiza struktury wyjeżdżających uwidoczniła, że niemal połowa klientów wyjeżdża z rodziną, ponad 1/3 - z drugą połówką, 13 proc. w towarzystwie znajomych, a 5 proc. - solo.
Statystyki potwierdziły również, że mimo iż średnia wartość rezerwacji wzrosła o 20 proc., Polacy nie zamierzają oszczędzać na wypoczynku. 65 proc. klientów wybierze się na tygodniowy wypoczynek, niemal ¼ wyjedzie na 8 do 13 dni, a 6,5 proc. - na minimum 14 dni. Co istotne, wraz z uspokojeniem się sytuacji sanitarnej na świecie powracają do wcześniejszego planowania urlopów. 89,3 proc. (+7 proc. rdr.) zarezerwowało wyjazd z minimum 3-miesięcznym wyprzedzeniem, a 9 proc. z co najmniej 60-dniowym wyprzedzeniem.
Więcej na temat analiz Wakacje.pl w najnowszych numerach Wiadomości Turystycznych. MO