Polska Organizacja Turystyczna wyłoniła zwycięzców VI Turystycznych Mistrzostw Vlogerów. Konkurs skierowany był do twórców wideo prowadzących autorskie kanały w serwisie YouTube, na których publikują filmy o charakterze podróżniczym, górskim, kulinarnym lub lifestyle’owym.
- Każda aktywność, której celem jest przybliżenie pięknych zakątków naszego kraju, a tym samym rekomendowanie podróży po Polsce, jest wspierana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki – mówi wiceminister sportu i turystyki, Andrzej Gut-Mostowy. - Jestem zbudowany faktem, że podróże po Polsce cieszą się coraz większą popularnością i to nie tylko do miejsc ogólnie znanych, ale tych nieodkrytych, bogatych w historię, kulturę, owitych w piękno przyrody i tworzących niezwykły klimat, jaki można tylko u nas odnaleźć – dodaje, składając gratulacje laureatom i uczestnikom konkursu.
Podróżnicy, których wybrała kapituła, mieli opublikować dwa filmy na autorskim kanale YouTube oraz w mediach społecznościowych. O tym, kto wygra zadecydowały trzy czynniki: wyniki głosowania internautów (25 proc.), zasięgi wygenerowane przez vlogerów (25 proc.) oraz ocena kapituły składającej się z reprezentantów branży turystycznej (50 proc.).
– Serdecznie gratuluję zwycięzcom, ale jesteśmy dumni z prac wszystkich finalistów, gdyż za pośrednictwem stworzonych relacji udało im się pokazać atrakcje poszczególnych regionów w nieszablonowy i wyjątkowy sposób. W obecnych czasach niezwykle ważne jest, by poprzez twórców internetowych budować wizerunek Polski – komentuje Rafał Szmytke, prezes POT.
Najlepsi w tegorocznej edycji okazali się reprezentanci województwa mazowieckiego, Kasia i Dawid Białowąs – autorzy vloga „Gdzie los poniesie”. Drugie miejsce zajął Marek Lewandowski, który prowadzi kanał „Ekwipunek dźwigany Codziennie” i w konkursie promował województwo kujawsko-pomorskie, a stawkę zamknęli Angelika i Mateusz Grzegorzek – ambasadorzy województwa lubuskiego i twórcy internetowi znani jako „My na szlaku”. MG