Początek sezonu zimowego Lotnisko Chopina zalicza do udanych. W
przedostatnim miesiącu roku port obsłużył 1,38 mln pasażerów. To
więcej niż zakładano.
Od początku roku Lotnisko Chopina obsłużyło 17,1 mln pasażerów.
Większość, bo ponad 10,5 mln, poleciała za granicę, ale do kraju w strefie
Schengen. 64 proc. klientów skorzystało z lotów w ramach ruchu
rozkładowego, 22 proc. z tanich linii lotniczych a prawie 14 proc. z połączeń
czarterowych.
Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów od
początku roku należały: Londyn, Paryż, Antalya, Amsterdam oraz Frankfurt.
Natomiast w samym listopadzie najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy
do Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch i Francji.
Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych
udogodnień dla pasażerów. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB
terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania
dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-
białym kosztuje 1 zł. Kolejną usługą jest „foliarka” do owijania bagażu, którą
pasażerowie znajdą w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest
przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od
59 zł i zależne są od jego wielkości.
Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w
ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży
zajmują się wyznaczeni pracownicy firmy parkingowej. Aby z niej
skorzystać należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w
zakładce Parkingi. Dla tych, którzy chcą skorzystać z tradycyjnej formy
parkowania, warszawskie lotnisko udostępnia od bieżącego roku
ponad 300 dodatkowych miejsc parkingowych i postojowych. MG