10 i 11 kwietnia w Warszawie i Katowicach odbywał się „Spanish Event” określany mianem najważniejszego hiszpańskiego wydarzenia branżowego w tym roku. Rozmowy stolikowe zorganizowane przez biuro podróży Nekera wspólnie z TURESPAÑA - Hiszpańskim Biurem Informacji Turystycznej w Warszawie miały przybliżyć przedstawicielom polskiej branży turystycznej wybrane destynacje hiszpańskie. Zapotrzebowanie na wiedzę w tym obszarze jest spore, co potwierdziła wysoka frekwencja. W wydarzeniu uczestniczyło 26 partnerów z Hiszpanii, w tym przedstawiciele regionów turystycznych: Alicante, Andaluzja, Comunidad Valenciana, Costa Blanca, Costa Brava, Costa Calida, Gran Canaria, La Palma, Lanzarote, Lloret de Mar, Salou, Teneryfa, Visit Benidorm, oraz sales Managerowie sieci hotelowych: Climia, Iberostar, Landmar, Melia, Poseidon.
Ze strony polskiej uczestniczyło w sumie ok. 250 przedstawicieli biur agencyjnych. Tak duże zainteresowanie nie dziwi. Z danych przedstawionych przez Claudio Lucenę Andrade, szefa polskiego oddziału TURESPAÑA, wynika, że w ubiegłym roku Hiszpanię odwiedziło ponad 1,8 mln polskich turystów, 21 proc. więcej niż w roku poprzednim. Do ulubionych destynacji Polaków należą Wyspy Kanaryjskie (odwiedzane przez ¼ Polaków, którzy się tam wybierają), Katalonia (21,7 proc.), Andaluzja (17,7 proc.), Walencja (15,2 proc.) i Baleary (12,3 proc.). Zdecydowana większość Polaków (62 proc.) zatrzymuje się w Hiszpanii na 4 do 7 nocy, 1/5 wybiera pobyty dłuższe: od 8 do 15 nocy. 66 proc. Polaków organizuje wyjazdy indywidualnie, pozostali – z biurami podróży.
Rozmowy stolikowe w każdym z miast wieńczyła uroczysta kolacja łączona z pokazami kulinarnymi oraz quizem.
Więcej na temat wydarzenia w najbliższych wydaniach Wiadomości Turystycznych. MO, foto MO, Maciej Nykiel