Pod koniec kwietnia Czech Tourism – agencja promująca Czechy jako kierunek turystyczny – zorganizowała Czechia Travel Trade Day. W tej edycji partnerami egionalnymi wydarzenia były Regionalne Biuro Turystyki Hradec Králové, Województwo Hradeckie i Statutowe Miasto Hradec Králové, bowiem właśnie w tym regione odbywały się dwudniowe warsztaty incomingowe. W ubiegłym roku do regionu przybyło najwięcej turystów w ciągu ostatnich 11 lat: 1,5 mln, z czego 80 proc. stanowili turyści krajowi, 20 proc. – obcokrajowcy. To czwarty pod względem popularności turystów region w Czechach.
W tegorocznym Czechia Travel Trade Day udział wzięło 80 zagranicznych uczestników, 13 zagranicznych dziennikarzy i około 100 przedstawicieli czeskich przyjazdowych biur podróży, hoteli, zarządów destynacji i innych dostawców usług turystycznych. Polskę reprezentowali przedstawiciele 6 biur podróży i 1 dziennikarz.
Zanim uczestnicy zasiedli do rozmów stolikowych, poznawali atrakcje Kraju Hradeckiego. Podczas wycieczek krajoznawczych odwiedzili m.in. Pomez Kłodzki, skały Broumovsko-Adršpašskie, Góry Orlickie, a w Karkonoszach – Pec pod Sněžkou, Jánské lázně lub Szpindlerowy Młyn. MO, foto Czech Tourism Polska