DESTYNACJE
Arabia Saudyjska stawia swoją gospodarkę na turystyce
28 nowych połączeń lotniczych uruchomionych w ciągu dwóch lat, ponad 27 mln turystów z zagranicy – tak przedstawiają się statystyki dotyczące rozwoju turystyki w Arabii Saudyjskiej.
Ahmed Al-Khateeb, minister turystyki Arabii Saudyjskiej, przedstawił w czasie Future Aviation Forum działania, jakie rząd podejmuje na rzecz rozwoju tej gałęzi gospodarki. Przede wszystkim chodzi o pozyskiwanie kolejnych połączeń lotniczych, bo sektor lotniczy i turystyka są ze sobą ściśle powiązane, pisze portal eTurboNews.
W ciągu ostatnich dwóch lat udało się uruchomić 28 tras, a w czterech miesiącach tego roku do Arabii Saudyjskiej latać zaczęły China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Air China, ITA Airways i Eurowings. Obecnie mieszkańcy 66 krajów korzystają z e-wizy, co również pobudza rozwój turystyki przyjazdowej.
Arabia Saudyjska, uznawana za drugi najszybciej rozwijający się rynek turystyczny na świecie, w 2023 roku przyjęła 107 mln turystów, z czego 27,4 mln z zagranicy. Turystyka stanowi obecnie 4 proc. PKB, a celem jest zwiększenie tego wskaźnika do 10 proc. w 2030 roku. Oznacza to, że za sześć lat do kraju przyjedzie 150 mln gości, z których 70 mln będzie pochodzić z zagranicy.
W ramach Narodowej Strategii Lotniczej kraj zamierza zainwestować 100 mld dolarów w infrastrukturę lotniczą, aby przekształcić królestwo w głównego gracza na arenie międzynarodowej. MG
2024-05-21 06:49:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»