TRENDY
Turyści nie lubią tłumów
W ubiegłym roku 61 proc. podróżnych zrezygnowało z wyjazdu do popularnego miejsca turystycznego, ponieważ obawiali się, że na miejscu będzie zbyt tłumnie. To powód, zdaniem firmy technologicznej Mabrian, do zajęcia się problemem overtourismu.
Z raportu „A Roadmap to Move Destinations Away from Overtourism” opracowanego przez Mabrian Technologies we współpracy z Phocuswright wynika, że kierunki turystyczne muszą podjąć działania w porozumieniu z lokalnymi władzami dotyczące planu rozwoju turystyki. Niezbędne przy tym jest wykorzystanie danych.
Analitycy twierdzą, że zmierzenie się z nadmierną turystyką ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego zarządzania destynacjami. Priorytetem powinno być zrozumienie, w jaki sposób dystrybuowane są wydatki turystyczne, mierzenie ich wielkości w przeliczeniu na pojedynczego odwiedzającego, ale też znalezienie sposobów ograniczenia emisji CO2. Jest to o tyle ważne, że transport lotniczy odpowiada za 55 procent śladu węglowego wytwarzanego przez sektor. By móc się dalej rozwijać, kierunki muszą też zrozumieć powiązania między miejscem zakwaterowania a atrakcjami turystycznymi, a w dalszych krokach opracować strategię komunikacji. Niezbędna jest analiza danych – sezonowości, ale też sposobów dywersyfikacji oferty i dostosowania jej do różnych grup. MG
2024-06-05 18:27:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»