Kiwi.com zmienia swój dotychczasowy model działania jako internetowego biura podróży (OTA). Jeśli prezentowana przez portal cena nie będzie najatrakcyjniejsza, użytkownik zostanie przekierowany na stronę internetową linii lotniczej, co nie jest standardem w strategii biznesowej OTA.
Usługa dostępna jest w ramach nowej opcji Kiwi.com Guarantee, która pozwala za niewielką dopłatą m.in. zarezerwować lot zastępujący odwołane połączenie – a wszystko w ramach tej samej taryfy lotniczej. Firma nie podaje w komunikacie wysokości tej opłaty, podkreśla za to, że ma to wyeliminować problemy, z jakimi klienci borykają się podczas rezerwacji lotów. W przypadku odwołania rejsu mogą skorzystać z lotu zastępczego lub otrzymać natychmiastowy zwrot pieniędzy w formie kredytu Kiwi.com. Środki mogą wykorzystać na zakup nowego biletu. Usługa zapewnia też dostęp do automatycznej odprawy.
- Decyzja o rezygnacji ze standardowego modelu OTA oraz wzmocnieniu atrakcyjności opcji Kiwi.com Guarantee wynika z doświadczeń naszych klientów oraz ich potrzeb. Chcą oni mieć możliwość znalezienia najlepszych opcji lotów w jednym miejscu, z przejrzystymi cenami i bez ukrytych opłat, a także pewność, że ich problemy dotyczące odwołania lotów, zwrotów kosztów, procesu odprawy oraz dostępności obsługi klienta będą kompleksowo rozwiązane – wyjaśnia Oliver Dlouhý, współzałożyciel i CEO Kiwi.com.
Opcja przekierowania użytkownika bezpośrednio na strony linii lotniczych i usługa Kiwi.com Guarantee będą początkowo dostępne na kluczowych rynkach w Europie Środkowej, takich jak Czechy, Węgry, Polska, Rumunia i Słowacja, dla różnych kierunków podróży. Na dalszych etapach rozwoju usługi zostaną również wprowadzone w innych krajach. MG