Tschibo i Lidl chciały wycofać się ze sprzedaży ofert turystycznych. Teraz nastąpiła zmiana strategii, a obie firmy przywracają u siebie ten asortyment, choć w jednym przypadku ma się to odbywać w nieco innej formule.
Pod koniec lipca Lidl poinformował swoich partnerów po stronie touroperatorów, że do końca roku wycofa ze sprzedaży wycieczki. Teraz zmienił jednak zdanie. Jak podaje niemiecki portal branżowy FVW, bez nazwania powodów tej zmiany, poinformował, że imprezy turystyczne nadal będą mogły być rezerwowane za jego pośrednictwem.
Lidl sprzedaje ofertę turystyczną od 2006 roku, w tym czasie nawiązał współpracę z wieloma usługodawcami, wśród nich znajdują się tacy gracze jak Falk Travel, Clevertours, LMX, Coral Travel czy Select Holidays.
Do turystyki powraca również Tschibo. W 2023 roku producent kawy zrezygnował z oferowania tego rodzaju usług, teraz podaje, że będzie sprzedawał imprezy tworzone przez organizatora Aovo. Wśród nich znajdą się rejsy wycieczkowe, z których dystrybuowania Tschibo zrezygnował już w 2021 roku ze względu na obiekcje, jakie budziły w kontekście środowiskowym. Tschibo podaje jednak, że tym razem chodzi raczej o pojedyncze imprezy, które będą dostępne w u niego w nieregularnych odstępach czasowych. MBG