Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie zorganizował w połowie grudnia kampanię promującą Gdańsk, koncentrując się na wyjątkowym jarmarku bożonarodzeniowym. Za pośrednictwem tej akcji udało się dotrzeć do ponad pół miliona mieszkańców kraju.
Gdański jarmark zdobył pod koniec listopada prestiżowy tytuł „Najlepszego Jarmarku Bożonarodzeniowego w Europie”, co stało się głównym motywem kampanii ZOPOT Amsterdam.
Działania promocyjne prowadzone były w Google Display Network, w wyszukiwarce Google oraz na platformie YouTube. Kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców, w szczególności do segmentu miłośników podróży oraz rodzin, które aktywnie poszukują inspiracji na świąteczne wyjazdy.
Spoty wideo na YouTube oraz banery graficzne w Google Display Network dotarły do 501,8 tys. odbiorców, skutecznie budując rozpoznawalność Gdańska jako idealnego kierunku turystycznego w okresie świątecznym. - Gdański Jarmark Bożonarodzeniowy, z jego wyjątkowym klimatem, bogatą ofertą rzemiosła artystycznego i lokalnych przysmaków, stał się symbolem polskiej tradycji świątecznej, cenionej również za granicą – mówi Dominika Szulc, dyrektor ośrodków POT w krajach Beneluksu. - Dzięki skutecznej kampanii, Gdańsk znalazł się na turystycznej mapie Holendrów jako miejsce pełne magii, idealne do odwiedzenia zimą – dodaje dyrektor. MG