Aplikacja mobilna eSky przeszła znaczącą aktualizację. Wśród najważniejszych są spersonalizowane okazje lotnicze, możliwość elastycznego wyszukania połączeń w dowolnym terminie oraz ulepszona strefa użytkownika. Od grudnia „eSky 3.0” dostępna jest zarówno na platformach Android, jak i iOS.
Jak wynika z danych Grupy eSky, właściciela internetowego biura podróży i touroperatora w Europie Środkowo-Wschodniej, udział kanału mobilnego w całkowitej sprzedaży firmy stale rośnie: w 2024 roku odsetek osób rezerwujących podróż z eSky za pomocą telefonu lub tabletu wyniósł 43 proc. (+9 p.p. r/r). – Postawiliśmy na dalszy rozwój aplikacji mobilnej, a celem tych prac było stworzenie narzędzia, które poprzez głęboką personalizację pomoże znaleźć najtańsze i najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika oferty, a także stanie się niezastąpionym wsparciem w podróży, pozwalając na sprawne zarządzanie rezerwacjami – mówi Łukasz Neska, wiceprezes zarządu i Chief Growth Officer w Grupie eSky.
Aplikacja „eSky 3.0” to odpowiedź internetowego biura podróży na rosnące potrzeby użytkowników, którzy coraz chętniej korzystają z urządzeń mobilnych podczas planowania wyjazdów. W ten sposób uzyskują bowiem stały dostęp do biletów blisko 560 przewoźników i codziennych okazji.
Jedną z nowości w „eSky 3.0” jest sekcja „Okazje dnia” prezentującej najatrakcyjniejsze cenowo loty na różnych trasach w danym momencie. Teraz znajduje się na ekranie głównym. Każdy użytkownik widzi oferty wyselekcjonowane przez algorytmy AI na podstawie dotychczasowych zachowań i preferencji. Dzięki temu dobór okazyjnych lotów od wielu przewoźników staje się trafniejszy, a dostęp do nich znacznie szybszy.
Rezerwowanie z elastycznymi opcjami dat to kolejna zmiana. Teraz wyszukiwarka umożliwia zaplanowanie podróży z większą wygodą na wybranej trasie: użytkownik może wskazać jeden lub kilka okresów w roku, a także określić, ile dni chce spędzić za granicą w ramach tego wyjazdu. Z kolei pasażerowie, którzy zdecydują się na wybranie konkretnych dat wylotu, mogą rozszerzyć zakres wyszukiwania nawet o siedem dni. – To rozwiązanie daje użytkownikom więcej swobody w planowaniu, a także pozwala jeszcze skuteczniej oszczędzać. Dodatkowo dzięki elastycznemu podejściu do rezerwowania podróży zwiększamy szanse na znalezienie najlepszych cen lotów bez sztywnych terminów. Nowa wyszukiwarka idealnie sprawdzi się też w przypadku spontanicznych podróży – podkreśla Łukasz Neska.
Poza odświeżeniem szaty graficznej i wprowadzeniem jeszcze czytelniejszego interfejsu na bazie najlepszych praktyk UX/UI ulepszyliśmy także „Strefę Użytkownika”. W niej na jednym ekranie pasażer zarządza każdym etapem swojej podróży: może tam sprawdzić szczegóły rezerwacji lu dokonać w niej niezbędnych zmian. – W ten sposób chcieliśmy podkreślić, jak bardzo zależy nam na towarzyszeniu klientowi w trakcie całej jego podróży: zarówno po dokonaniu transakcji, jak i bezpośrednio podczas wyjazdu. Swobodne zarządzanie rezerwacją nawet z pokładu samolotu oraz usprawniona nawigacja i ulepszona wydajność nowej aplikacji pozwoliły na zaoferowanie wszystkiego, co potrzebne do organizacji wymarzonej podróży – podsumowuje wiceprezes zarządu Grupy eSky.
Aplikacja mobilna eSky zadebiutowała w Google Play i App Store w 2016 roku. Aplikacja zdobyła uznanie zarówno wśród klientów, jak i w branży – firma otrzymała za nią prestiżowe nagrody takie jak Mobile Trends Awards, eTravel Awards, e.Comm Awards, Internet Effectiveness Awards oraz Webstock Awards. Nową wersję od podstaw stworzył wewnętrzny zespół developerów eSky, co czyni aplikację internetowego biura podróży jej autorskim rozwiązaniem opracowanym in-house. Niebawem, bo już w I kw. 2025 roku, firma planuje wdrożyć do aplikacji swój innowacyjny produkt – pakiety dynamiczne City Break i Wakacje. MG