Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TURYSTYKA PRZYJAZDOWA

Polska pokazała się na konferencji USTOA



Ponad 950 uczestników, w tym Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago oraz przedstawiciele Furnel Travel International i JAN-POL Incoming Tour Operator, uczestniczyło w prestiżowej USTOA Annual Conference & Marketplace odbywającej się 9-13 grudnia na Florydzie.

Tegoroczna konferencja United States Tour Operators Association (USTOA) Annual Conference & Marketplace, uznawana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Stanach Zjednoczonych, odbyła się w hotelu JW Marriott Marco Island na Florydzie. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 950 czołowych przedstawicieli branży, w tym 140 touroperatorów z USA oraz delegaci z 510 firm członkowskich reprezentujących linie lotnicze, hotele, organizacje turystyczne i operatorów naziemnych.

Polskę reprezentował Zagraniczny Ośrodek POT (ZOPOT) w Chicago oraz przedstawiciele firm Furnel Travel International i JAN-POL Incoming Tour Operator. ZOPOT zorganizował 30 indywidualnych spotkań warsztatowych z przedstawicielami amerykańskiej branży turystycznej. Rozmowy koncentrowały się na promocji Polski jako destynacji stabilnej, bezpiecznej i oferującej unikalne walory kulturowe oraz przyrodnicze.

- Rynek turystyczny USA, choć trudny i wymagający wieloletnich nakładów inwestycyjnych, jest bardzo ważnym kierunkiem zagranicznych przyjazdów do Polski. Udział POT w konwencji stowarzyszenia USTOA umacnia wizerunek naszego kraju wśród największych touroperatorów amerykańskich jako destynacji stabilnej i bezpiecznej. Dla JAN-POL to istotne wydarzenie umożliwiające podtrzymanie wieloletnich relacji z kontrahentami z Ameryki Północnej – mówi Paweł Bączek, prezes JAN-POL Incoming Tour Operator.

Znaczenie uczestnictwa Polski na USTOA podkreśliła także Monika Skrodzka, wiceprezes zarządu Furnel Travel International. - W USTOA po raz pierwszy uczestniczyliśmy w 1997 roku, wtedy Polska dla wielu tour operatorów była zupełnie nieznaną destynacją. Dziś zainteresowanie jest duże, choć nie zawsze łatwo przekuć je na sprzedany produkt. Dlatego to dla nas ważne wydarzenie – warto spotkać się z decision makers, żeby być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami na rynku amerykańskim – podkreśla wiceprezes Skrodzka.

Liczne spotkania biznesowe otworzyły nowe możliwości współpracy i dalszego rozwoju turystyki przyjazdowej z USA. - To wydarzenie pokazuje, jak istotne jest budowanie długoterminowych relacji na wymagającym rynku amerykańskim. Każda taka inicjatywa przybliża nas do osiągnięcia większej rozpoznawalności Polski jako destynacji turystycznej – ocenia prezes Bączek.

Według badania firmy doradczej PriceWaterhouseCoopers (PwC), członkowie USTOA oceniają, że 2024 rok zakończą z przychodami na poziomie 24,4 mld dol., obsługując 8,4 mln podróżnych. Dla porównania, w 2023 roku wygenerowali oni 22,6 mld dol. przychodu i obsłużyli 7,9 mln podróżnych. Prognozy na 2025 rok są optymistyczne, zakładając wzrost sprzedaży na poziomie 7-10 proc. Dodatkowo 60,3 proc. wszystkich pakietów turystycznych sprzedanych przez członków USTOA realizowanych jest za pośrednictwem biur podróży, co podkreśla kluczową rolę doradców turystycznych. MG

2024-12-19 07:39:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»



Newsletter

»

Zamów newsletter